Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gewoon een klein beetje erin en recht omhoog kammen. Snadrem schreef:Ik heb het bij mijn KWPN'er ook in een hanekam, gaat nooit meer terug naar lang!!!
Ze heeft wel vrij dikke en stugge manen, dat scheelt denk ik een hoop. Ik las - toen ik het destijds zo wilde knippen - dat ik dan alles af zou moeten scheren, maar dat vond ik wel erg radicaal. Ik heb het toen in fases gedaan. Eerst kort geknipt (handbreedte ongeveer), een paar dagen later tot zo'n 4 a 5cm afgekort. Het zag er toen nog niet echt uit, want op sommige plekken hadden de manen nog neiging om te gaan liggen. Met L'Oreal Remix heb ik het toen telkens omhoog gezetGewoon een klein beetje erin en recht omhoog kammen.
Na verloop van tijd bleven de manen vanzelf mooi omhoog staan, en intussen heb ik een stoere, stevige, brede hanekam zonder ooit te hebben hoeven scheren.
Hier is het weer net geknipt: http://i192.photobucket.com/albums/z101 ... /foto3.jpg
Ongeveer een handbreedte, recht omhoog. Bij een Fjord hoort het geloof ik ook een handbreedte te zijn.
Ik was scheef begonnen, en toen ik uiteindelijk klaar was met corrigeren konden we zo het leger in
Snadrem schreef:De manen zijn bij Zelano normaal gesproken ook een stukje langerOngeveer een handbreedte, recht omhoog. Bij een Fjord hoort het geloof ik ook een handbreedte te zijn.
Ik had ze daar alleen veel te kort gekniptIk was scheef begonnen, en toen ik uiteindelijk klaar was met corrigeren konden we zo het leger in
zydeco schreef:de voorbeeld foto die jij laat zien trismo is een fjord kruising (maar wel een erg leuke trouwens) , dus waarschijnlijk heeft dat paard van zichzelf een brede kam
ben bang dat je dit bij een kwpn-er niet gaat lukken zo mooi rond en hoog

. Mijn paard had een jaar of 5 geleden een stukje uit haar manen geschuurd (God knows why, ze heeft geen eczeem, is ook maar eenmalig geweest).
.
Ik vind lange manen ook echt geen gezicht bij mijn paard, daar wordt het echt zo'n boeren ploegpaard mee
Niet dat daar iets mis mee is, maar het past niet bij haar uitstraling.