Ik wil weg maar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Ik wil weg maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:33

Ik heb even hulp nodig van het Bokt-squad. :P

Ik ben in bezit van een onwijs coole gave perfecte luie dikke sterke stoere Haffelwaffel, die ik helaas niet aan huis kan stallen. Daarom zit ik, net zoals menig ander paardenliefhebber vast aan een pensionstal. Maar nou komt het; ik sta op dit moment op een stal, waar ik na zeven geukkige jaren niet happy meer ben, maar zit tegen een ander obstakel aan te hikken; m'n vader.

Ik ben nou eigenlijk net thuis van een aantal maandjes vertoeven op een geweldige stal, dus de rotzooi en het ge-etter komt nou nog rauwer op mijn dak, en nu; nog sterker dan ooit, wil ik weg weg weg.
Ik ben daar niet meer gelukkig. Mijn paard is daar niet gelukkig. We willen weg.

Maarrr, nu komt het.

Ik rij al zeven jaar op een manege, waarvan ik ook mijn Haflinger van gekocht heb. Alles was leuk en aardig, tot ik daar dus pensionklant werd in plaats van lesklant. Opeens kwam er een andere kant naar boven.
In een notendop zit het zo;
- Mijn paard staat in een afgesloten stal, in een lange gang, waar hij geen privacy heeft of rut. Hij is hier duidelijk niet happy mee, en ik ook niet. (ieder kind dat voorbij komt wilt hem aaien, hij is geen aaipaard)
- Hij komt dagelijk, als hij geluk heeft een half uurtje in een modderige bak terecht, daarna gaat hij weer op stal.
- Hij heeft geen weidegang, want hij zou de andere paarden trappen. (ohja, zeg ik als eigenaar) Ik kan vloeken, tieren, smeken, janken, mijn paard komt niet de wei op.
- Als ik vraag of hij buiten is geweest zeggen ze standaard ja, ook als het nee is.
- Hij krijgt speciale muesli, maar het is dikwijls voorgekomen dat hij bix kreeg. (en dan nog volhouden dat het muesli was)
- De bak, twee binnenbakken achter elkaar, zijn zwaar, zwaar klote. Hoefslag als een greppel en een ac lijn die dieper ligt dan de rest van de bak.
- vaak zijn allebei de rijbakken gevuld met lessen tot 8 mensen, vaak beginners. Dit is als beginnend westernruitertje die rollbacks wil maken óók niet leuk (voor beide partijen niet)
- Er zijn zowieso twee avonden waarop ik helemaal niet kan rijden want dan zijn de bakken verhuurd.

Dit is eigenlijknog maar een kleine greep uit mijn klachtenlijst. :\

Maar mijn vader rijd ook op die manege. Die vind de manege zó gezellig, zó leuk. Is dik met de eigenaar (die echt een on-ge-loof-lijk aardige vent is, maar van een paardenbedrijf managen weinig kaas heeft gegeten) en heeft zo'n gezellige tijd daar...
Om het ook even duidelijk te maken; ik ben 20, ik heb (door omstandigheden, niet uit luiigheid) geen rijbewijs. Moet dus door mijn broer of vader ELKE DAG met de auto gebracht worden. (Die afhankelijkheid is toch ook van de zotte?)
Die manege eigenaar heeft ons ook geweldig geholpen in een moeilijke tijd, je hoeft het maar te vragen en hij doet het. Dit heeft dus ook een hoop emotoneel schuldgevoel veroorzaakt. (a la; hij heeft al zo veel voor ons gedaan, nu kunnen we niet weg)

Hier, nog geen vijf minuten fietsen van mijn huis af, zijn er ook pensionstallen. Waar ik op mijn fietsie heen kan. Waar mijn paard weidegang heeft, en een schone lei met andere paarden om kan gaan. Geen binnenbak, maar jammer dan, wel een buitenbak. Gewoon eigen zeggenschap over mijn paard, zelf bepalen wat het beste voor hem is. Niet afhankelijke zijn van een ander om bij mijn paard te komen als ik wil rijden.
Oftewel; beter voor hem, beter voor mij.

Maar hoe haal ik mijn vader over? Hij heeft er geen oor naar als ik daar weg wil, verzint de meest stompzinnige oplossingen (bestel een taxi als hij me niet kan brengen) zodat ik daar toch kan blijven want dat is zo gezellig...
Maar niet meer voor mij...

Als ik dit zo terug lees denk ik bij m'n eigen; wat doe ik hier nog? Bij elke andere bokker zou ik onmiddelijk zeggen; ga daar weg! Rotplek!
En ik hik er nu zelf tegenaan, omdat ik niet weet hoe ik mijn vader over kan halen. :\

Iemand een idee hoe ik deze tacky situatie op kan lossen?
Ik ga morgen op zoek naar een pensionstalling in de buurt, maar zal het gegeven moment wel mijn vader moeten vertellen dat ik na zeven jaar daar in Godsnaam weg wil. :\

Iemand?

Ragdollcat

Re: Ik wil weg maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:42

IK zou als ik jou was er weggaan, het gaat om het leven van jouw paard, en die heeft het niet goed.

Je pappie kan er evengoed blijven rijden.

Sunset22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:43

Jeetje.. dat is inderdaad wel lastig.. toch ga ik zeggen met je vader praten.. want hoe kan je nog plezier hebben als jij én je paardje daar niet gelukkig zijn>! dat schiet toch ook niet op.. lekker andere stal zoeken, is je paardje gelukkig en jij ook.. en je vader komt er vast wel overheen!! succes!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:44

Het probleem is dus dat zodra ik er ook maar over hint dat ik daar weg wil, dat mijn pa dus zijn oren afsluit en zijn kont in de kribgooit. Dat he allemaal wel meevlt en dat we allemaal een beetje moeten geven en nemen. :\

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:44

Is het misschien een stom idee om hem dít te laten lezen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:46

Je hebt weinig andere keuzes dan met je vader in gesprek gaan. Ofwel je moet je paard volledig zelf betalen en wel tegen een beetje ruzie kunnen, dan kun je hem gewoon verplaatsen ;)

Maargoed ik zou zorgen dat je een reeks punten op papier hebt (zie dit topic) waarom je weg wilt. Belangrijk is ook het belang van je paard, die wordt daar niet goed verzorgd (geen weidegang, zeggen dat hij eruit is geweest terwijl het niet zo is, verkeerde voeding). Daar zou je vader toch gevoelig voor moeten zijn, tenminste als hij echt van paarden houdt :)

Succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:48

Precies, ik ben het eens met jullie allemaal, dit zijn toch genoeg redenen om er weg te gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:57

Heb ik er overheen gelezen? Wie betaald het stalgeld van jouw paardje? Als je die zelf betaald is het toch geen probleem, inladen die hap en meenemen. Kun je gewoon vriendelijk vertellen aan die super aardige staleigenaar.

Als je vader betaald, dan wordt het lastiger, dan zul je hem eerst duidelijk moeten maken waaróm je daar weg wilt en wat belangrijk is voor jou en je paard. Goede tip gelezen hierboven: laat hem dit topic lezen.

Ik zat met hetzelfde probleem: ik stond al 4 jaar op een privéstal, waarvan de laatste 2,5 jaar alleen met mijn paarden. De staleigenaar heeft zoveel voor mijn paardjes gedaan, dat ik er ook tegenop zag de stal op te zeggen. Lees: weilanden in stukken verdeeld door compleet nieuw hekwerk om 1,5 ha te zetten (al heb ik wel zelf het stroomband en de isolatoren betaald, maar hij heeft de moeite gedaan), complete buitenstal gebouwd omdat ik wilde dat mijn paarden de keuze hadden om binnen of buiten te staan, van twee boxen 1 gemaakt (veulenstal, mijn paard was drachtig), waardoor er een complete wand zó "gesloopt" is die dus niet meer teruggezet kan worden. Etc. etc.
Uiteindelijk heb ik het eruit gegooid en verdraaid: ze reageerden zó relaxed, viel me 100% mee! Ze begrepen me wel, andere stal zou meer voordelen hebben voor mijn paard en dat staat voor mij voorop.

Ik ben allereerst benieuwd wie het stalgeld betaald, daar hangt het denk ik allemaal vanaf.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:59

Het probleem is waarschijnlijk leeftijdservaring ;)
Jouw vader kijkt er anders tegenaan als jij.
En ook weet hij dankzij zijn leeftijd dat er altijd overal wel bepaalde problemen zijn.
Tevens zitten jullie ook niet op 1 lijn,jij hebt daar je eigen paard staan,hij lest er. dus de verhoudingen kloppen al niet.
Ik vind het erg moeilijk ( probeer ook mn vader zo min mogelijk tegen zijn schenen te trappen) om hier een oplossing te geven/opperen.
Sprekend als paardeneigenaar zeg ik: wegwezen daar.
Al is het alleen maar zodat jouw paardje naar buiten kan en overdag de rust heeft ipv allemaal kinderen om hem heen.
Ik heb vorig jaar augustus mijn paard van een grote privestal-manege verplaatst naar een kleine privestal.
Het dier is 100% omgedraaid in zn voordeel.
Is van een vervelnd,drammerig,egoistisch paard dat slecht presteerde op wedstrijden veranderd in een fijn vrolijk,aanhankelijk dier dat lekker in zn vel zit en opeens wel goed presteerd op wedstrijden.
Daarnaast had mijn paard allemaal rare onduidelijke lichamelijke klachten waar geen peil aan op te trekken was.
Nu is dat allemaal voorbij en heeft ie nergens meer last van.
Je moet ervan uitgaan dat je paard met een beetje pech zeker 20 uur per dag in zn stal staat,laat die stal dan tenminste wel naar zn zin zijn.
Ik denk dat je toch nogmaals moet proberen een gesprek aan te gaan met goede sterke argumenten.
Zeg hem ook meteen dat jouw vertrek niet automatisch zijn vertrek van die stal betekend.
Ik wens je veel succes en wijsheid hierin.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 10:35

Mijn vader betaald op dit moment het stalgeld, dat is dus ook een factor van het probleem. Ik ben totaal het type niet die zegt; hé pap, dankjewel dat je een rib uit je lijf haalt zodat ik een paardje mag maarre... geef dat geld maar uit aan een andere stal. :=

Ik denk dat als ik hem dit topic laat lezen we de discussie krijgen waarom ik het eerst op internet zet en niet met hem overlegd, maar ik had gehoopt dat mensen dezelfde ervaring hadden. Ik wil mijn vader dus ook niet voor de schenen trappen. :)

Mijn paard had ook allemaal van die vage klachten, twee jaar chronisch spierbevangen, spontaan hoefbevangen zonder aanwijsbare reden, nukkig, stijf, werkte nooit mee.
Nou heb ik vier maanden ergens anders gestaan en ik heb een superpaard terug. :\ Die ik graag wil houden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:47

Je moet echt met je vader gaan praten en hem duidelijk maken dat je het daar niet meer naar je zin hebt. Je vader zal vanzelf wel doorhebben dat het jouw plekje niet meer is... Misschien kun je er ook voordelen voor hem bij verzinnen? Zoals de andere stalling scheelt een paar euro... Het ligt natuurlijk precies aan jullie verhouding met elkaar. Maar je moet echt met hem rond de tafel gaan zitten. De zomer komt er weer aan en een paardje hoort lekker naar buiten te kunnen in de zomer...

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:57

Ik denk dat je er zowiezo weg moet.! jij voelt je er niet fijn, je paard niet, en zo te hore is de accomodatie ook niet al te best.

Dit aan je vader laten lezen? uitleggen van dat je dan kan fietsen, niet afhankelijk van hun en ernaar toe kn wanneer je wil! dat is toch ook veel fijner.?

Of, je zegt dat jullie z'n goede band hebben met de staleigenaar daar, uitleggen wat je probleem is en dat je grag verrandering erin zie, want dat je dit absoluut niet prettig vind. misschien dat hij er ook wel beetje gaat snappen;).

je moet denk niet verwachte dat het binne een week gedaan is, want je moet je vader ook de tijd geven...
En dat je zeg dat zijn gezontheid daar ook beter was.. miss dat dat helpt. en vermeld er wel bij dat je hem dankbaar ben voor alles. soms beetje slijmen werkt wel ;)

Heel veel suc6!
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 03-03-09 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:58

Waarom heb je een aantal maanden op een andere geweldige stal gestaan en ben je daarvan nu weer teruggekeerd naar je niet zo geweldige stal? Dat lees ik in je beginpost maar het waarom is me niet duidelijk. Doet in principe ook niet zo ter zake maar in je laatste post verwijs je hier weer naar en ik denk dat je de vergelijking tussen beide stallen heel goed als argument naar je vader zou kunnen gebruiken.

Ook de argumenten die je in je eerste post hebt gegeven waarom deze stal niet zo goed is voor je paard zijn helder verwoord en kunnen aan je vader duidelijk maken dat een lesklant, die 1x per week een rondje hobbelt op een manegepaard en verder gezellig aan de bar hangt (niets mis mee, laat ik daar duidelijk over zijn) en een pensionklant die verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn eigen paard en waarschijnlijk elke dag daarmee bezig is, hele andere ideëen hebben over wat goed is voor een paard. Als eigenaar wil je het beste voor je paard en dat heb je zo te lezen voor je gevoel nu niet.

Ik denk dat jij bang bent voor de reactie van je vader gezien de lange tijd dat jullie allebei al op deze manege komen en dat je vader daarnaast ook een beetje bang is dat zijn goede relatie met de manege-eigenaar er onder zal leiden als jij je paard ergens anders gaat stallen. Maar he, beide mannen zijn volwassen, jij bent het ook en als je met deze argumenten aankomt (zonder beschuldigend over te komen) zullen ze vast wel naar je willen luisteren.
Trouwens, zou het kunnen dat voor je vader ook meespeelt dat hij alle vertrouwen heeft in de manege-eigenaar en zijn kennis en kunde (ook al gaat er voor een individueel paard in de ogen van de eigenaar wel eens iets niet zo optimaal) en dat hij bang is dat jij nog niet zo ervaren met je paard bent dat jij "op eigen benen" kunt staan in de verzorging van je paard en die jarenlange ervaring als een steuntje in de rug, al is het maar op de achtergrond, nog nodig hebt?

Overigens denk ik dat je gelijk hebt dat je vader wellicht teleurgesteld zal zijn dat je dit eerst op internet hebt gezet zonder het met hem te bespreken.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:03

Maar bepaalt jouw pa dan over je paard? Ik zou eens goed boos worden of anders het paard aan de hand meenemen naar de andere stal en dus zelf alles opzeggen bij die manege, wel duidelijk maken dat je pa daar blijft rijden, maar jij weggaat. Meid je bent 20 (dat je geen rijbewijs hebt is helemaal niet raar hoor) je kan zelf je dingen beslissen en daar heb je pappie niet meer voor nodig. Jij wilt weg, dan ga je toch weg...

Misschien allemaal erg makkelijk getypt zo, maar je moet nu een lijn opstellen dat je zelf je beslissingen kan nemen.

@ Mafligner_S ik denk dat ze bedoeld dat ze daar stage gelopen heeft ofso?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:08

Die stal was in België :D waar ik een paar maandjes heb mogen werken (en dus zag hoe het dus wel moest en kan), als we het dan over de lange afstand gaan hebben _O-

Ik ga zo op pensionstaljacht :) eens zien wat er hier in de buurt is qua stalling.

Mijn vader ziet ook wel dat het niet optimaal is, maar hij heeft meer zoiets van; ach, zo is de manege nou eenmaal, dat heeft ook z'n charme.
Charme is er voor mij een beetje af. -O-

Steuntje in de rug, daar heb ik ook over nagedacht, want ik ben inderdaad maar 20 en ben natuurlijk niet geboren als volleerd paardenmens.
Maar als dat steuntje in de rug niet meer is dan een personeelslid die anderhalf jaar ouder is dan jijzelf en nog nooit een paardenopleiding heeft gedaan of daadwerkelijk haar ervaring kan laten zien, dan is die steun ook niet echt aanwezig. :\ En i gok, denk ik dan, dat er op een pensionstal ook mensen met ervaring rondlopen, en zoniet dan wel de instructeur die je lesgeeft?
Toch?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:13

Ja, een stal in België was waarschijnlijk wel een heel eind uit de richting :D .

Ga eens bij verschillende pensionstallen langs, maak een overzicht van wat zij te bieden hebben, inclusief begeleiding voor een beginnend mens met paard ;), en of jij er makkelijk met eigen vervoer kunt komen en bespreek dat rustig met je vader. Als hij ziet dat je serieus bezig bent gaat ie het vast wel snappen. Hij rijdt paard, dus zo erg kan ie niet zijn :+ .

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:51

Roane schreef:
Ik denk dat als ik hem dit topic laat lezen we de discussie krijgen waarom ik het eerst op internet zet en niet met hem overlegd, maar ik had gehoopt dat mensen dezelfde ervaring hadden. Ik wil mijn vader dus ook niet voor de schenen trappen. :)

Ik begrijp het :) Toch moet je goed nadenken over wat je wilt, want ergens op stal blijven waar je het niet naar je zin hebt werkt niet bevordelijk. Probeer een goed moment uit te zoeken wanneer je met je vader erover kunt praten, hopelijk wilt hij in ieder geval luisteren naar wat je te zeggen hebt.
Eng (spannend), maar het meest effectief denk ik.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:06

pa,ik heb het niet meer zo naar mijn zin op stal,ik gun mijn pony graag meer buiten zijn en train graag in een betere bak.een stal dichterbij is goedkoper en ik kan er zelf heen(zeg dat een fijne vriendin daar bijv ook staat),ik ben nu 20 jaar en hoef dan niet meer afhankelijk te zijn van jou..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:28

Dan loop je te liegen. Zou ik niet doen. (of heb je daar wekelijk een goede vriendin met een paard staan?)
En "20 dus niet meer afhankelijk zijn"... hm, dan zal hij als eerste op tafel gooien wie dan wel alles betaald voor het paard. En dan heeft hij nog gelijk ook. Nee, zo zou ik het dus niet aanpakken. Gewoon eerlijk zijn en er geen verhaaltje omheen verzinnen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:16

casanova schreef:
pa,ik heb het niet meer zo naar mijn zin op stal,ik gun mijn pony graag meer buiten zijn en train graag in een betere bak.een stal dichterbij is goedkoper en ik kan er zelf heen(zeg dat een fijne vriendin daar bijv ook staat),ik ben nu 20 jaar en hoef dan niet meer afhankelijk te zijn van jou..MET VERVOER

zo,duidelijk?

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:20

casanova schreef:
casanova schreef:
pa,ik heb het niet meer zo naar mijn zin op stal,ik gun mijn pony graag meer buiten zijn en train graag in een betere bak.een stal dichterbij is goedkoper en ik kan er zelf heen(zeg dat een fijne vriendin daar bijv ook staat),ik ben nu 20 jaar en hoef dan niet meer afhankelijk te zijn van jou..MET VERVOER

zo,duidelijk?

Kan me hier in vinden... Zoek lekker een stal met weidegang, waar jullie allebei gelukkig van worden!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:44

Dinsdag was het weer hommeles op de manege, waar mijn vader ook bij was. Kwam eropneer dat ik opeens niet meer in de lessen mee mocht rijden omdat ze te 'vol' zaten. Alletwee de binnenbakken waren dus bezet, tot negen uur 's avonds. Daarna mocht ik rijden.
Dat word lachen als ik zometeen ga studeren. -O-
Ik moest maar overdag komen als ik wilde rijden. ( = kan niet, alles wat een rijbewijs heeft werkt dan)

M'n pa was daar ook niet echt gecharmeerd van, zeker niet op de manier waarop ze het vertelde.

Ik heb toe meteen in de auto eerlijk verteld dat ik dus die dag op zoek ben geweest naar een pensionstal, en dat ik die ook heb gevonden. 5 minuten van mijn huis af, zou het nog kunnen lopen, met een beetje weidegang, een buitenbak, losgooibak én 20x40 binnenbak met maar een paar pensionklanten. Of een stal met weidegang 24/7 in de zomer (maar twijfel of dat het beste is voor mijn paad, die gevoelig is voor hoefbevangenheid) en een buitenbak.
(De schrik wasalleen ven dat de stallingskosten p maand 200 euro zijn := )

Ik zei eerlijk dat ik het zat begon te worden op deze manege, dat ik het wel gezien had. Zoals ik al had verwacht wilde mijn vader er niet op in gaan, en dat het nou eenmaal zo was. Ik zei eerlijk dat dat voldoende was voordat ik naar België was gegaan, maar nu niet meer. Toe kwam natuurlijk naar boven dat we de manege eigenaar heel veel verschuldigd waren en dat we niet zomaar weg konden.
Toen zei ik botweg; dat kunnen we wel, en dat was even dat in de auto. Toen was het voor mijn vader klaar en moest ik er niet op door gaan.

Thuis opende ik opnieuw het gesprek dat ik de manege eigenaar een hele aardige vent vond, dat er niks mis met hem was, en dat ik hem ook heel erg dankbaar was voor alles wat hij voor ons heeft gedaan en dat ik hem inderdaad veel verschuldigd ben... maar niet de gezondheid van mijn paard.
Mijn pa had toen ook even de tijd gehad om na te denken, en hij zei ook dat hij zag dat mijn paard daar niet lekker meer stond, dat hij het ook absurd vond dat ik als pensionklant tot negen uur 'avonds mocht wachten tot ik eens mocht gaan rijden.

Maar we zitten even met een financieel plaatje. Mijn vader is toen gestopt met zijn bedrijf, met alle moeilijkheden van dien, en omdat de manege eigenaar iets makkelijkere prijzen hanteerd zitten we daar een beetje aan 'vast.'
Ik ben allang blij op dit moment dat ik in iedergeval uit hem heb gekregen dat deze plek inderdaad niet goed meer is voor mijn paard, en dat die pensionstalling met binnenbak helemaal niet zo verkeerd is voor ons allemaal.

Maar waarschijnlijk kunnn we pas verhuizen in augustus. Maar dat vind ik al heel wat, dat er uberhaupt word gedacht over verhuizen. :j

PS: Inderdaad, dat verhaaltje van een goede vriendin die daar staat gaat niet op, ik ken niemand van mijn leeftijd die hier een paard heeft staan. :))

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:07

Kan je niet voorstellen om het verschil in stalgeld zelf bij te passen? Heb je daar op één of andere manier de mogelijkheid toe?
Want ik vind wachten tot augustus wel heel lang.
Je vader heeft nu het inzicht dat je paard niet goed staat op die manege, in de zomer kan hij er misschien weer helemaal anders over denken. Mooi weer, langer licht (dus minder een probleem dat jij s'avonds zou moeten rijden.) etc...
De kans dat hij zich bedenkt tegen dan en de boel weer gaat relativeren, lijkt mij heel reëel.
Als ik jou was, zou ik op één of andere manier toch proberen zo snel mogelijk beweging te krijgen in deze zaak. ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 11:12

Ik ga waarschijnlijk binnen nu en een maand weer weg voor een aantal maanden, vandaar dat nu alles regelen niet echt heel veel zin heeft.

Op dit moment heb ik ook geen baan, en vanaf augustus heb ik zelf ook weer de kans een baanje te zoeken. Zeker als hij hier in deze stad staat.
Maar waarschijnlijk ga ik zelf mijn privélessen betalen, aangezien ik dan niet meer manegelessen wil volgen. Helaas is het op dit moment zo dat ik niet álles kan betalen. :) (of misschien wel, maar dat weet ik ook pas na augustus)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:04

Roane; kan je hem in het weideseizoen niet lekker ergens dag en nacht op de wei zetten? Dan hoef je alleen maar iemand te vragen om hem af en toe te controleren gedurende de maanden dat jij weg bent, het is voor je paardje een lekkere vakantie en het kost die maanden waarschijnlijk wat minder... :)