hoe paddock maken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carinev

hoe paddock maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:16

Ik wil het stuk wei voor de stallen ombouwen tot paddock, dus het gras dat er nog staat met zand of iets bedekken zodat het zicht wat mooier is dan een kaal stuk wei. Dit stuk grenst nl. aan onze tuin, vandaar. De paardjes hebben achter de stallen nog een serieus stuk om te grazen, dus erg is dat niet en dan kan ik ze in de winter constant in de paddock laten staan en de deuren gewoon open laten staan van de stal zodat ze in en uit kunnen lopen.
Maar hoe kan ik nu van dat stuk zo ecologisch mogelijk een paddock maken. En betaalbaar!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:03

Ik zou het stuk voor het paddock wel een stukje afgraven voor je er zand op doet en eventueel draineren.Ik weet niet of het in je wei erg nat kan zijn maar als je zand erop gooit heb je kans dat het in de winter erg nat en modderig wordt.
De omheining kan je maken van palen met lint of koord.
Succes

Mri

Re: hoe paddock maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:23

afgraven, draineren en dan zand erin :j
als je zorgt dat het net iets hoger is dan het weiland blijft de paddock ook droger.
Let wel goed op wat voor zand je gebruikt. Een combinatie van een ronde en een vierkante korrel geeft het beste effect omdat het water er dan beter doorheen gaat.

Het stukje voor de stallen zelf kan je ook tegelen. Nadeel van een totaal verhardde paddock is dat ze er 1 niet lekker in kunnen rollen en dollen en 2 dat de hoeven sneller slijten.
Stukje voor de stallen verhardden is wel handig, zeker ivm uitmesten ed :j

daarbij hebben ze dan ook altijd een "droog" stukje om op te staan, ook als het zeikt van de regen