Wat heb ik nodig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meliss_

Wat heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:06

Ik heb paardgereden van mijn tiende tot twaalfde, en dat is nu alweer een tijdje terug hihi,
ik ben dus hier om weer even te zien hoe het ook alweer allemaal ging.

Wat heb ik allemaal nodig, in mijn poetsbakje? :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:12

Ik ben van de ouderwetse stempel: gewoon een paar borstels, hoevenkrabber, een roskam is wel prettig en mijn "bijbel" Bremsen Bremse. Verder heb ik nog een ehbo doos.

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:17

Ik heb een rosborstel, harde borstel, zachte borstel, een borstel met van die lange haren (geen idee hoe die eigenlijk heet :o ), een manenborstel, hoevenkrabber en allerlei zalfjes van groene leem tot wondspray en coolingpack. O ja en een ruiterzakmes, erg handig!

essie_blue

Re: Wat heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:19

vanalles, ik heb uhm, witte elastiekjes, harde borstels, shampoo bortsel ding, rosborstel, 2 hoevenkrabbers, gel voor gladde/zachte staart, manenkam, trekkam, zachte bortsels, wollen handschoen, shampootjes, snoepjes enzo

heel veel overbodige dingen :j

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 23:24

Okeey!

Enneuhm Eline_Fergie hoevaak&waarvoor gebruik je jouw ruiterzakmes? ;)

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:57

Vooral op buitenritten. Handig als er iets in de hoef van je paard vastzit en die ineens kreupel loopt. Mijn paard staat trouwens wel aan boerenweggetjes met veel losse steentjes en is achter ijzerloos. Heb het dus regelmatig dat er iets vast zit... En er zit een manenuitdunmes in (ik vind knippen zo lelijk!). Verder zit er ook een gewoon mes in. Hij kostte trouwens echt bijna niks, dus heb hem aangeschaft en vind het toch erg handig!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:21

Goh even denken
heel veel borstels, zelf gemaakte anti klittenspray, elastiekjes, hoevenkrabber, een doek, baby-olie, een stukje touw (als je het halstertouw kwijt bent..), baby-doekjes, ..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:33

Koop gewoon een setje standaard borstels, dan kom je er wel achter waar jij nog extra behoefte aan hebt om nog aan te schaffen.
Helemaal als manegeruiter hoef je geen complete anti-klit, babydoekjes, shampoo's, scharen etc te hebben..
Ik denk niet dat ze er blij mee zijn als jij eens even de manen van de paarden gaat trekken/knippen of doen en paarden gaat wassen dus al dat soort spul is imo totaal overbodig.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-03-09 00:43, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:36

persoonlijk vind ik anti klittenspray (is zelf heel simpel te maken, vraag maar ana Dabo), baby-olie en baby-doekjes wel handig
Baby-olie vor de zachtheid op de hoofdje
en baby-doekjes voor de galns ;)

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 10:50

Bedankt voor de reacties! Ik ga niet op een manege rijden maar waarschijnlijk gewoon bij een boer. Ik wil alleen eerst alles in orde hebben, zodat ik alles heb en weer goed (opnieuw) kan starten :)

Miraza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:28

Buiten borstels om is het ook handig om paarden snoepjes bij je te hebben;)