We willen graag een tractor kopen, maar hebben hier niet zoveel verstand van. Heeft iemand tips of ervaringen die hij/zij wilt delen? We hebben een Massey Ferguson op het oog, 35 pk, zonder hydrauliek. Is dat genoeg om een weide te slepen, te bloten, te maaien en te schudden en de rijbak te slepen? Zijn er belangrijke dingen waar je op moet letten bij het kopen?
Ik zou zelf liever een tractor met hydrauliek nemen. Om een bak goed te slepen is hydrauliek imo heel handig.
Caira
Geplaatst: 28-02-09 15:11
Ha die heb ik ook. Hij zegt, gelijk aan de uitlaat voelen of die nog koud is en dan koud laten starten. Dan moet hij het gelijk doen. Zit er een maaibalk aan? anders moet er een doordraaiende aftaktas aan zitten anders krijgt de maaier niet genoeg toeren. Wat is de vraagprijs?
Muds
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-09 15:25
O.K., de 'trekkerboer' had 'm wel gestart en hij liep meteen, maar dus niet van te voren gevoeld of 'ie warm was of niet. Goeie tip. Er zit geloof ik geen maaibalk aan, wel een doordraaiende aftakas. De vraagprijs is €1950,-, maar we mogen 'm voor €1800,- hebben. (komt hij hem ook voor thuisbrengen). Waarvoor is precies de hydrauliek? Ik bedoel, ik begrijp dat dat nodig is om bepaalde apparaten aan te drijven, maar wat voor apparaten?
Branca
Geplaatst: 01-03-09 10:09
Ik zou geen trekker kopen zonder hydrauliek. Wij hebben een oude met hydrauliek.. we gebruiken oa een hefmastje voor van alles. Maar dan moet je ook weer meer pk's hebben. Voor de dingen die jij noemt, kan je hem prima gebruiken. De trekker hier is 55 pk en de mini-trekker is 20 pk. Bedoel je zo'n model: http://www.marktnet.nl/MF-35-2669051.htm#Zoom Die heeft een kennis van ons.
Een MF 35 moet het makkelijk kunnen. Maar idd hydrauliek is wel zo fijn.
Ik heb vroegah altijd een Ford Dexta gehad voor mijn bak, alleen had ik een te grote sleep Hij steigerde nog wel eens als de bak te zwaar was. Maar gelukkig kon ik de sleep ook opklappen,zodat ie wat kleiner was.