Sproeiinstallatie bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erea

Sproeiinstallatie bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:01

Hallo

Ik ben opzoek naar de kosten van een sproeiinstallatie boven/om een bak. De bak is 20 bij 40 meter.
Het hoeft niet precies, een globale schatting is genoeg want ik heb nu werkelijk geen idee. I
k heb dit nodig voor een verslag dat ik schrijf.

Ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie te krijgen van iemand die mij dit kan vertellen.

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Esther.

Erea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 16:29

Heeft niemand een idee?? 1.000, 1.500, 2.000, 5.000?
Er zijn toch wel mensen die een sproeiinstallatie hebben:(?

Frisbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:30

Wij hebben ook een sproei-installatie bij de bak. Pomp is een centrifugaal pomp van 1,5kW (3 fasen) en kost iets van 500 euro. Verder heb je nog wat PVC nodig als aanzuigleiding (63 of 75mm) en 25 of 32mm PE-slang naar de bak toe en rond de bak (hooguit euro per meter). Wij hebben 7 sproeiers, 4 op de hoeken 2 in het midden en 1 bij de longeercirkel. Dit zijn gewoon landbouw sproeiers bovenop een stalen buis, weet niet wat ze kosten maar denk niet meer dan 20 euro per stuk. Als je alles zelf aansluit ben je echt geen 1000 euro kwijt.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:36

Wij hebben ook een sproei-installatie, maar niet alleen voor de bak, maar ook voor het weiland.
Heb eigenlijk geen goed idee hoeveel het precies gekost heeft, maar 1000 euro heeft het nooit gekost. Dan zou mijn vader (een eerste klas bezuiniger) het nooit aangelegd hebben.
Er zijn een aantal leiding ondergronds ingegraven. De graafmachine hebben we een middag gehad, maar die heeft niet alleen de leidingen ingegraven, maar ook de hele rijbak gekeerd.
Verder hebben we een aantal aansluitpunten, een pomp, en wat sproeiers en dat is het volgens mij.

De pomp en het middagje graafmachine waren de grootste uitgaven. We hebben verder wel zelf alles aangelegd en aangesloten.
Ik schat dat het ergens tussen de 500 en 800 euro heeft gekost. Maar dat is maar een grove schatting hoor.
Zou het moeten navragen, om het nauwkeuriger te weten.