Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Voor mij gaat er niets boven buiten rijden. Ook al is de omgeving dan misschien niet perfect. Ik heb ook jaren met mijn paard over boeren weggetjes gereden. Heerlijk hoor!
En in de zomer 24 uur per dag op het land is super voor je paard. Daarbij is uitmesten ook het werk niet als je het iedere dag doet. En het is natuurlijk prettig dat je op de fiets naar stal kunt. Succes met je keuze!
Je moet altijd een stal kiezen waar jij je prettig bij voelt. Dat kunnen wij ook niet voor je beslissen.lynne8 schreef:Ik zou voor stal 2 gaan, lekker je paardje zoveel mogelijk buiten!
Als het ook nog voordeliger is, kun je misschien rustig aan gaan sparen voor een trailer en dan heb je uitrijmogelijkheden genoeg!?
joyce B schreef:Zit hooi er bij in dan, bij stal 2?
Anders heb je in de winter ook die kosten nog. Je zult dan toch 's winters minimaal voor 's avonds op stal bij moeten voeren, en als er weinig gras op het land staat ook 's ochtends nog. Of zit voeren er gewoon bij in en voeren ze je eigen gekochte brok dan mee?
stal 1 klinkt wel goed, maar als je je paard graag lekker veel buiten op het gras wilt hebben kun je beter voor stal 1 gaan. In de zomer kun je dan inderdaad besparen. Als je dat reserveert voor de winter ben je gemiddeld waarschijnlijk minder kwijt dan op stal 1.
Boerenlandweggetjes kunnen leuk zijn, maar dat hangt er wel van af of er goede stevige bermen zijn die breed genoeg zijn en of er veel landbouwverkeer langs komt.
Als je slecht kunt buitenrijden, zou ik liever wat verder naar mijn paard reizen, maar vanaf mijn paard gelijk lekker buiten kunnen rijden, dan dichter bij het paard, maar bijna niet leuk kunnen rijden of elke keer de trailer moeten pakken om naar een leuk gebied te gaan.