Ervaringen met box-afsluiters??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Katja_x

Ervaringen met box-afsluiters??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:36

De titel zegt het eigenlijk al; zijn er mensen die ervaring hebben met een boxafsluiter?

Mijn paard staat in een afgesloten stal met schuifdeur.
Ik wil graag iets aan mijn stal doen dat mijn paard met zijn hoofd naar buiten kan kijken maar ik mag geen buizen uit m'n stal gaan staan zagen of de deur verbouwen ofzo ;)

Dus mijn instructrice had het idee om mijn deur dan op de helft open (en dan iets van touw/ketting erom dat deze vast staat) te doen en dan een box afsluiter tussen mijn deur en de muur. Dan zou hij wel met zijn hoofd naar buiten kunnen maar niet uit zijn box kunnen..

Is dit een goede oplossing of zitten er ook nadelen/gevaren aan? En is zo'n ding stevig genoeg dat mijn paard hem niet sloopt en dan uit zijn stal kan??

Graag zou ik jullie ervaringen horen :)

Groetjes Katja.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:28

Niemand die ervaring heeft hiermee??

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:18

Heb je wel eens gezien wat er met een deur gebeurd als ze er met hun kont tegen aan schuren? Gezien de veiligheid, vind ik de deur een stuk openzetten en vastbinden met een touw/ketting niet verstandig (denk ook even aan de kracht die op de schanieren komt.

Ik denk dat je moet accepteren dat de stal is zoals die is en probeer dat je paard er zoveel mogelijk uit komt (weidegang).

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:04

Wij hebben bij een shetlander een openklapbare deur en daar hebben we een soort (stevig!) hekje ertussen gezet met een pin aan de deur . Zo kan hij gewoon naar buiten kijken.

Als je wilt kan ik er wel eens een foto van maken ;)

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:08

andreaaa schreef:
Wij hebben bij een shetlander een openklapbare deur en daar hebben we een soort (stevig!) hekje ertussen gezet met een pin aan de deur . Zo kan hij gewoon naar buiten kijken.

Als je wilt kan ik er wel eens een foto van maken ;)

Ja graag!

Muppeltje

Re: Ervaringen met box-afsluiters??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:07

waar ik vroeger stond hadden we schuifdeuren met een klipje erachter waar je de deur mee dicht hield. ipv die schuifbuizen die tegenwoordig veel ziet. ik wilde ook dat ze af en toe met haar hoofd naar buiten kon en dee de deur dan een stukje open dat ze er wel met haar hoofd door kon maar niet met de schouders en gooide het klipje dan om tussen de spijlen ipv achter de deur en ik spande een (halster)touw tussen de opening en de aansluitende box. Maar denk dat het ook scheelt dat het geen wegloper was want als de stal geheel openstond (ja is wel eens gebeurd) en ik ging weg en kwam 's avonds pas weer terug stond ze nog steeds in d'r stal en niemand die gemerkt had de die deur openstond. :D

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 13:35

Ik heb zo'n schuifdeur met klipje ;) Maar die van mij gaat wel z'n stal uit alsie de kans krijgt, dus het moet echt iets stevigs zijn.

Miraza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:08

Je kan er denk ik beter een schot voor zetten en die vast maken aan de zijkanten met een contructie dat die ook weer makkelijk wegkan... vaak als paarden ergens doorheen kunnen kijken (draden/buizen) denken ze al snel dat zij er ook doorheen kunnen!:P Je kan het dus beter helemaal dicht maken...