Maar op welke leeftijd kan je je pony het best laten dekken? Ik mag Tesz namelijk laten dekken, maar ze is erg jong. Heb ik genoeg de tijd om een hengstje uit te zoeken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar op welke leeftijd kan je je pony het best laten dekken? Ik mag Tesz namelijk laten dekken, maar ze is erg jong. Heb ik genoeg de tijd om een hengstje uit te zoeken
SmithsGirl schreef:is 6 of 7 of 8 niet te oud voor een eerste veulen? (Banjer is nu 6, en ik wil haar volgend seizoen of het seizoen erop laten dekken)
(Misschien dat het bij veel oudere merries anders ligt maar t/m 12 jaar zou ik me dus geen zorgen maken hoor Smithsgirl...) En naar Yaar toe, ik zou idd niet eerder laten dekken dan met 3, mijn persoonlijke voorkeur zou wel uitgaan naar een iets latere leeftijd om eerder genoemde redenen door Loulou en Shasta.
) loulou schreef:ik zou m'n pony ook nie voor z'n 3 laten dekken. zou misschien zelf nog wat langer wachten. rond de 3 ga je meestal inrijden enz. en dan is het niet echt handig als de pony drachtig is.
). Als de merrie's goed uitgegroeid zijn dan kan je ze wel op 3 jarige leeftijd laten dekken. Als ze aan de kleine kant zijn kan je beter inderdaad nog 1 jaartje wachten, dan groeien ze wat beter uit
SmithsGirl schreef:is 6 of 7 of 8 niet te oud voor een eerste veulen? (Banjer is nu 6, en ik wil haar volgend seizoen of het seizoen erop laten dekken)