Zoals de meeste weten ga ik naar aan andere stalling toe,nou had ik gevraagd voor een lichte luchtige stal omdat hij dat ook gewend is,en last heeft gauw van stof,nou heb ik 2 keuzes uit een box aardig voorin de derde stal maar erg donker in deze stal (geen raa in of lamp)maar wel dicht bij de grote deur en overkant van wasplaats en de tweede box is helemaal achterin waar het gangpad erg smal is kleine deur open,overkant stallen waar opgestrooid wordt met stro en nauwelijks weg kan de stal is iets lichter als de eerste maar nog donker vind ik zelf,,,tussen welke 2 zouden jullie kiezen mischien rare vraag maar stelde het toch
ik zou gaan voor de 1e meeste frisse lucht en licht
kiddes
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-09 16:36
b485 schreef:
De eerste. Je geeft zelf al aan dat hij gauw last heeft van stof.
klopt maar de tweede stal is ook wel bij een deurtje wat los staat maat kleinere deur,en de eerste stal is erg donker je ziet nauwelijks wat met stal uitmesten,erg moeilijk vind een lichte stal ook wel weer erg belangerijk
Kies wat het beste is voor je paard, klinkt als de 1e dus. Dat het voor jou lastig is omdat het daar zo donker is is voor het paard van minder belang lijkt me.
Ik zou kiezen voor de grootste box, en de meeste weidegang. Ik heb ooit zelf eens extra tl-balk boven m'n box gehangen. (in overleg natuurlijk!)
Iris82
Geplaatst: 21-02-09 11:04
Misskaren schreef:
Kies wat het beste is voor je paard, klinkt als de 1e dus. Dat het voor jou lastig is omdat het daar zo donker is is voor het paard van minder belang lijkt me.
Niets meer aan toe te voegen.
ukje
Geplaatst: 21-02-09 11:06
Ik zou voor de eerste gaan omdat het uiteindelijk je paard is die der in komt te staan. En tja pech gehad dan dat het er wat donkerder is. En even ter verduideliking wat er ook al gezegd is kan je niet extra licht laten maken eventueel in overleg met de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door ukje op 21-02-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
kazan
Geplaatst: 21-02-09 11:08
ik zou als je echt geen andere keus hebt tog voor stal 1 gaan maar in mijn ogen knlinkt het niet echt ideaal voor een paard dat ruim en licht gewend is en last heeft van stof als er geen haast bij zit zou ik voor een andere stal gaan kijken voor de gezondheid van je paardje.
simongek
Geplaatst: 21-02-09 11:08
Net als wat iemand hier voor voorstelde. Is het niet mogelijk extra licht op te hangen.
Lijkt me niet echt fijn een donkere stal of staan ze de hele dag buiten?
Ik zou ook voor de eerste gaan met de vraag of daar met de tijd een lamp opgehangen kan worden. Mijn stal was ook erg donker, de staleigenaar heeft er toen een lamp geplaatst
Ik vind het allebei geen optie, het ligt er ook aan hoe lang die in die box moet staan. Komt die overdag de hele dag buiten het hele jaar door en dus alleen voor de nacht naar binnen, dan zou het misschien kunnen. Maar als je paard overdag ook nog veel binnen staat vind ik beide waardeloos en je gaat je eisen bijschroeven en meestal krijg je daar spijt van.
Ik zou toch ook voor de eerste stal gaan, maar staat hij dan niet in de tocht? Ik snap niet precies hoe het in elkaar zit, maar staan er twee deuren tegenover elkaar open?? Of snap ik het niet... :S