Welke stroomklok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Welke stroomklok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:27

Ik ben op zoek naar'n goeie stroomklok op netspanning maar er is zoveel keus! Wat is goed en slecht en waar moet je op letten?

Ik heb iets van 3km draad/koord om de wei met veel hekkesluiters omdat ik de wei heb opgedeeld in kleinere stukken.
Verder groeit er wel's een braamstruik tegen het koord aan (word wel 1a2x per jr weg gehaald) maar verder geen dikke begroeiingen ertegen aan.
Wat zijn jullie ervaringen met merken stroomklokken en zijn ze in Duitsland goedkoper/beter?
Die ik nu heb is gewoon te licht,hij tikt heel zachtje's en m'n veulen wandeld rustig onder de draad door omdat het gras natuurlijk altijd groener is aan de andere kant :D

friesiszwart

Re: Welke stroomklok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:30

ik heb van het merk galagher bevalt goed. Let wel de afstanden van draden is vaak meer dan 3x de afstand van de omheining omdat je meerdere draden heb.
Daarbij heb je vaak tussenstukken (vakverdeling) dus echt zo ruim mogelijk rekenen met de afmeting en dan een iets zwaardere klok kopen. Daarbij als er gras tegen het koord komt lekt er stroom dus hou hier ook rekenin mee.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:10

wij hebben op de onderste draad geen spanning staan,omdat als er gras of iets anders tegenaan staat je spanning verliest ,en het gras groeit onder de draden harder omdat daar niet op gelopen wordt.Laat je goed informeren over de sterkte van je klok.Succes
groetjes...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:29

Ik heb een Gallagher. Voor een stuk van ca. 1 ha. heb ik specifiek een hele zware klok genomen (kan tot 20 km draad aan), aangezien ik de draad 3 hoog heb staan en er ook riet tegenaan groeit aan de slootkanten. Deze klok is zelfs geschikt voor zware begroeiing tegen de draad (tot 3 km). Nog zwaarder kostte gelijk het dubbele van degene die ik nu heb, dus dat heb ik maar niet gedaan. Nu kan ik in ieder geval zoveel draad plaatsen als ik wil/nodig is zonder dat ik stroom verlies.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:42

Allereerst moet je bedenken of je een batterij, accu of een netstroomapparaat wilt. Wij hebben de laatste, klokje in de schuur en alle weilanden er op. Lekker gemakkelijk. In de winter alleen op de in gebruik zijnde stukken (kunnen delen van het land afkoppelen met een schakelaar).
Wij hebben een Horizont, doet het prima. Vaak kun je op basis van het aantal km draad dat je hebt, je klok uitzoeken; en dan kiezen voor zware of lichte begroeiing.
Ik wilde graag een Gallagher, omdat ik vind dat die meestal het beste zijn. Maar was wel erg duur!! Dus toch een ander merk gezocht.
Eerst dacht ik dat die te licht was (had als het regende maar 3000 volt en dat was toch een beetje weinig), maar nadat we twee aardpennen extra hebben geslagen was het probleem opgelost. Goed aarden is dus wel belangrijk.
Verder zie ik dat het stroom bij ons vaker wegloopt door een (soms onzichtbare) breuk in het lint of koord dan door het klokje. Een goede stroommeter is dus erg handig, zeker als je grote stukken wei hebt.