shampoo voor haflingers, arabieren, mini paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

shampoo voor haflingers, arabieren, mini paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:00

zag net op Mp een advertentie met verzorgingsets voor verschillende soorten rassen, een aparte shampoo voor haflingers, arabieren, minpaarden........................?
Zou een shampoo zo afgestemd kunnen worden op ras??? Heb wel eens gehoord dat shampoo 80% uit water bestaat.

Je hebt dit (verschillende shampoos) ook voor mensenharen.........shampoo voor lang haar bv...........alsof die shampoo weet dat je lang hebt hebt?????? intelligente shampoo;-)

wie gelooft hier in?

Nicole85

Re: shampoo voor haflingers, arabieren, mini paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:02

Geloof er niks van :)

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:04

Ik zelf geloof niet in shampoo voor verschillende rassen. Wel heb ik voor mijn haflinger een keer een shampoo gebruikt die zogezegd staart en manen witter zou moeten maken, maar dit werkt voor die van mij in ieder geval absoluut niet.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:06

@ Viejo: heb wel eens gehoord silvershampoo wat oude grijze dames ook gebruiken;-)
dat dit goed is voor witter laten worden van staarten

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:10

Al die verschillende shampoo's voor verschillende rassen lijkt mij wel onzin. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar geloof er niet in. Met simpele shampoo's en zilvershampoo's is het mij tot nu toe altijd gelukt om paarden goed schoon te krijgen.
De prijzen van die 'rasspecifieke' shampoo's zal zeker ook wel vrij hoog zijn, of niet?

Echter, zilvershampoo (waarom heet dat zo? Het is hartstikke paars!) werkt imo wel echt goed. Je hebt hem niet alleen voor omatjes, maar ook een aparte voor paarden (ook paars) en deze werkt echt wel goed, als je het maar lang in laat weken en het goed laat schuimen, anders houd je een paars paard over.

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:21

@Maartje31 bedankt, maar zelfs zilvershampoo werkt niet helaas. Nou moet ik er ook wel bij zeggen dat ik echt een hekel heb aan staart wassen en er eigenlijk nooit echt de tijd voor neem...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:30

Ik denk dat daar het probleem ligt.
Zelf ben ik daar 'per ongeluk' achter gekomen, toen ik bij vrienden een Tinkerstaart wou uitspoelen. Er was nog geen wasplaats, dus was het: nat maken, inzepen en later weer uitspoelen buiten bij de kraan. Alleen dit duurde nogal lang, omdat als ik naar de staart liep de pony achter mij aan bleef lopen. Pas na 10 min. had de eigenaar tijd om mij even te helpen en ik heb nog nooit zo'n witte staart gezien.

Goed natmaken (als eerste als je je hele paard gaat doen) en dan goed inzepen en niet te zuinig zijn als het om zeepgebruik gaat. Dan zo lang mogelijk in laten trekken (Bijv. tussendoor de rest van je paard wassen/poetsen) en daarna HEEL goed uitspoelen en dan netjes uitpluizen of kammen.

Is er trouwens iets bekend over de verschillen qua ingredienten bij deze shampoos?

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:35

ik gebruik tea tree shampoo deze werk ook erg goed ik geloof niet dat een shampoo op een ras gemaakt kan worden dan zou ik eerder een shampoo kopen die voor een bepaalde kleur gemaakt is.
groetjes

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:39

VieJo schreef:
@Maartje31 bedankt, maar zelfs zilvershampoo werkt niet helaas. Nou moet ik er ook wel bij zeggen dat ik echt een hekel heb aan staart wassen en er eigenlijk nooit echt de tijd voor neem...

Als zilvershampoo niet werkt zou ik het eerst met biotex doen. Dat werkt bij mijn haf der staart heel goed. En daarna nog met zilvershampoo dan heb je echt wel een witte staart. Maar inderdaad, je moet er wel de tijd voor nemen!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:58

Als de staart van m`n haflinger echt heel goor is was ik hem met betadineshampoo :) Goed inzepen en even laten inwerken, goed uitspoelen en je hebt een super mooie witte staart :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:13

Zou wel heel grappig zijn als er per ras een shampoo zou zijn ;) Ik geloof het niet eigenlijk. Net als met mensen inderdaad..die glans shampoos enzo..

Als de staart van mijn haf aan een wasbeurt toe is, gebruik ik babyshampoo, of badedas (dat groene spul voor mensen), of een paardenshampoo (weet ff niet hoe die heet).
Heb nog geen verschil gemerkt hoor. Ik zorg er wel voor dat ik vooral bij de wortel goed uitspoel, anders gaat het mss jeuken. En goed laten intrekken natuurlijk! Dat doe ik ook alleen bij de haren en ik zorg gewoon dat de staartwortel zelf zo min mogelijk in aanraking komt met de "mensen"shampoo, met paardenshampoo moet natuurlijk geen probleem zijn.

Een voordeel is dan wel dat de mensen shampoo goedkoper is :)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:48

Ik geloof daar niet in, lekker zwitsal gebruiken heerlijk hahaha. Daar zit niks speciaals wat gevaarlijk ofzo kan zijn

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:51

Ik heb vandaag zilvershampoo gekocht, omdat ik binnenkort de staart van me paard wil wassen.
Hij is echt enorm vies, dus dat wordt wel een werkje.
Maar mijn paard is bont, en heeft dus ook donkere haren (logisch:P). Maar kan ik die dan ook wassen met zilvershampoo.
Worden ze daar ook niet iets lichter van. Lijkt mij?

En trouwens, volgens mij kan je elk paard met elke soort shampoo wassen. Lekker, dat Zwitsal, geen verkeerde dingen erin, en ruikt ook lekker ! :P
Laatst bijgewerkt door Salt_Pepper op 07-03-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:53

ik geloof er ook niet zo in, maar ik heb weleens shampoo voor zwarte paarden gekocht. Mijn paard werd er idd wel zwarter van, met een paarse gloed eroverheen in de zon :') het was wel mooi, mijn paarse paardje :D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:58

Paarse gloed? Komt dat niet doordat je de zeep niet goed genoeg hebt laten schuimen?
Dat is iig bij zilvershampoo wel het geval. Die moet je echt goed laten schuimen, omdat je dan anders ook een paarse gloed krijgt.

@Salt_Pepper: volgens mij kan je zilvershampoo ook op donkere haren gebruiken en worden ze er niet lichter van. Een vriendin van mij had paarse paardenshampoo (ook soort zilvershampoo) en daarmee deden we altijd de hele paarden en ze werden er geen schimmels van. ;)

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:56

Okee bedankt.
Ik hem gister namelijk de staart van me paard gewassen.
Goed laten schuimen, en er is niks paars meer.
:P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:49

whaha ik denk dat zo´n shampoo gewoon een verkoop truc ofzo is :P heb er zelf nog nooit van gehoort