Alles eter, stalmatten advies.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Alles eter, stalmatten advies.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 09:33

Wij hebben een haflinger die werkelijk alles eet wat voor zijn neus komt. Zo is zijn stal altijd helemaal leeg en staat hij op beton....

Hij eet zaagsel, stro, vlas, houtkrullen, werklijk alles... Valt er 1 biksje in een berg stront met geroste haren dan eet hij gerust die hele berg op :r . Het is een wonder dat hij nog in leven is zou je zeggen ;). Maar hij is wonder boven wonder nooit ziek.

Maar hij staat dus meestal op beton (omdat hij alles opeet) waar we nu eindelijk eens definitief verandering in willen brengen. We zijn op zoek naar stalmatten die we kunnen gebruiken zonder bedekking er nog op (dat eet hij toch op). Er zit een kleine geul met vast rooster achterin zijn stal, is dat voldoende om alle pis te laten aflopen? Of moet je de box zo maken dat alles naar die geul loopt zeg maar, dus een beetje aflopend?

Heeft iemand tips welke stalmatten het meest geschikt zijn hiervoor? Liefst zo dik mogelijk en uiteraard antislib.

XLeandrosX

Re: Alles eter, stalmatten advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:36

Ik heb gewerkt bij Recticel. Die maakte koeligmatten. Wellicht zou zo'n mat ook geschikt zijn voor jullie. Je kunt eens kijken bij hun op de website.
http://www.compositefoams.net/ en dan op agriculture kikken. Ik ben benieuwd, succes in ieder geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:46

Zoek eens op HIT-softbed ook wel HIT-matras of paardenmatras genoemd.
Dit is een dikke mat met een zachte vulling, te gebruiken zonder strooisel. Zeker in kombinatie met een afvoer voor urine is die prima te gebruiken zonder extra bedding.

Ik heb er eentje voor mijn ouwetje en het bevalt prima.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:54

Ik verkoop vochtdoorlatende rubber stalmatten (50x50x3.5cm). Wellicht een optie voor je?
Kan zowel mét als zónder afschot/afvoer gelegd worden.