dat is helemaal afhankelijk van de plaats en de grootte van weiland gewoon rondkijken in je omgeving
Mi_Amore
Geplaatst: 17-02-09 21:07
Dit hangt volledig af van de regio waarin je zit...
Hier heb ik heel het jaar door weidegang met inloopstal en piste met in de winter hooi en stro voor €100.
joyce B
Geplaatst: 18-02-09 09:43
goedkoopste wat ik ken is 55 euro per maand voor een pony.
Hier is winterweide vinden heel moeilijk. Je mag al in je handen knijpen als je een stal hebt die het hele jaar weidegang aanbiedt (en dan bedoel ik met gras, want in de modder staan vind ik geen weidegang). En dat komt omdat de bodem hier vaak minder geschikt is en ze de wei snel stuklopen in natte tijden.
Ander bedrag wat ik wel gehoord heb is 60 euro in de zomer en dan 80 euro in de winter ivm bijvoeren.
ik heb een shetje die heeft een inloopstal.. voer (hooi+stro) zit inbegrepen. we moeten zelf uitmesten en voeren.. maar daar betaal ik 35 euro in de maand voor
jav9411
Geplaatst: 18-02-09 11:01
Weet iemand de prijzen ook voor in Drenthe voor mijn pony?
joyce B
je kunt hier wel vragen, maar je moet vragen in je eigen omgeving bij mensen die het aanbieden. Je kunt wel zeggen bij de buren kost het zoveel, maar elk bedrijf en elke particulier of boer heeft zijn eigen kosten en heeft zelf iets in zijn hoofd wat redelijk is om er aan over te houden.
Voor 50 euro bied ik geen weidegang aan. Zeker niet in de winter. Ook al betaal je dat bij een pensionstal in grote plaats hier vlakbij maar 55 euro inclusief ruwvoer. Dat kan voor mij, met die enkele pensionpaarden en mijn minder wintervaste land, en de investeringen die wij hebben gedaan om het mogelijk te maken de paarden hier vrijwel het hele jaar 24/7 buiten te hebben, gewoon niet uit. En je hebt er toch meer werk van, al helpen de mensen hier ook nog mee met het verzorgen.
Over het algemeen begint weidegang (in de zomer) voor een shetlander bij zo'n 35 euro per maand, voor een pony bij zo'n 50 euro en een paard is vaak nog net iets duurder. Dit zijn over het algemeen de lage prijzen. Naar gelang voorzieningen, ligging en andere omstandigheden kan de prijs stijgen.