ik heb jullie hulp en advies nodig!
Momenteel bezit ik nog 2 paarden, echter staat er een te koop omdat ik simpelweg geen tijd heb voor 2 paarden naar de geboorte van onze zoon, hierdoor heb ik naar lang wikken en wegen besloten om voor een van mijn lieverds een nieuw tehuis te zoeken.
Nu staan we op een zelfverzorgerstal waar ik 2 buitenboxen met vaste paddock/winterweide eraan vast heb, hier staan ze dus samen in.
Hiervoor heeft Juan een half jaar bij mijn schoonzus op de wei gestaan zodat hij gecastreerd kon worden, toen heb ik Wodan bij een ander groepje in de wei gezet.
Helaas is dat groepje nu vol, en dat betekend eigenlijk dat ik een stal/weidegenootje moet vinden die mij bij in de andere buitenbox wil aangezien de stalbaas ze per 2 wil verhuren.
Anders moet wodan weer in een binnenbox en dan staat hij teveel binnen.
Maar.......ik heb 2 opties om te kiezen uit 2 personenen met 2 paarden, mits ze willen anders staat wodan alleen in de wei
en ben ik bang dat hij te eenzaam word.Wodan staat in s'nachts op stal zodat zijn benen kunnen drogen, hij heeft last van mok en zo kan hij rustig zijn eten eten, heeft ook een deken op.
Optie 1:
Een 16 jarige ruin, iets groter als Wodan, geen ijzers wel een vervelend paard.
Heeft 3 maanden geleden met spelen perongeluk een ander paard een open schedelbreuk geslagen, dood.
Leuk eigenaar, wilt waarschijnlijk ook dat hij s'nachts op stal staat, want dat wil ik ook maar het is samen of niet.
Heeft een leuke bijrijder die mee aanpakt.
Bijt dekens kapot.
Optie 2:
Merrie van 10 jaar, vierkant beslagen, dominant met voer, leuke eigenaar maar is bijna nooit op stal en verzerzorgd derhalve haar paard niet heel geweldig, ruimt niet de paddock mee op, paard moet dan 24/7 buiten, bijt geen dekens kapot, heeft een leuek jonge meid die zo nu en dan haar paard verzorgt....
Beide zijn ze niet geweldig in keus, maar voor mijn gevoel kan ik het niet maken wodan alleen te laten staan tot het voorjaar of tot er een betere keus komt op stal.
Uiteraard kan ik de paddock opdelen en de andere stal voor zich verhuren maar dan staat hij alleen in de wei, dan heeft hij alleen neuscontact.....
Moet hij in binnenstal dan komt hij soziezo bij paard nummer in de wei......aangezien de ander groep vol is.
Wat zouden jullie doen en waarom?