Mijn paard, jarloers, ageresief in de wei??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Summmer

Mijn paard, jarloers, ageresief in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 10:47

Mijn paard is pas nieuw in de kudde. . . er waren veel problemen om haar de eerste keer op wei te zetten, niemand wou haar op wei..
Eemaal op wei ging het supergoed! maar ze was ook hengstig dus dat is ook al een voordeel

Nu staat ze al een 2weekjes op de wei, het erafhalen gaat niet goed, het zit dus zo; wij hebben bij de wei een dun draadje schrik draad alleen de bovenste, de onderste staat geen stroom op. Als de paarden een beetje gek zijn rennnen ze er zo doorheen , dit is al heel vaak gebeurt. We zitten ook nog eens langs een drukke weg, waar de paarden zo naar toe kunnen. ;(
Als ik haar dus van wei wil halen, gaat de hele kudde bij het dunne draadje stroom staan, dus moet ik mijn paard goed vasthouden, de rest met een lange zweep wegjagen (als ze dit te eng vinden kunnen ze dus door de draad), Mijn paard zelf vind de zweep ook eng. dan heel snel door dat dunne draadje en dan snel dicht doen met een hand. Dit gaat allemaal heel moeizaam en moelijk...

Nu als een andere meisje haar paard van wei wil halen gaat mijn paard heel aggersief om dat meisje afrennen, en het paard dat van wei gehaald wordt gaat ze in de kont/billen bijten,(ze zeggen dit is jalozie)

Heeft iemand tips voor mij ;( want ze willen dat mijn paard niet meer zo aggeresief is. En ik er iets aan moet doen.

1. ik weet niet hoe ik m'n paard goed van wei moet halen ??
2. MIjn paard is aggesief tegen andere paarden als ze uit wei worden gehaald?? wat nu??

Njaa alvast bedankt!

Summer is tegen mij wel de grootse schatt!!! ze is heel lief hoor, alleen dit gedraggg????

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:50

Misschien andere constructie van de wei maken, dat je bijv een vierkant maakt met 2 openingen.
Eerst door de ene, en dan kan je rustiger door de 2de, minder kans op uitbreken.
Of gewoon meer stroom ;)

pauline1

Re: Mijn paard, jarloers, ageresief in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:52

maar je staat natuurlijk op een stalling,en daar kun je niet zo 1 2 3 de omheining gaan veranderen,of staat je paard thuis?

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:55

Wij hadden inderdaad ook een dubbele uitgang op de vorige stal
Werkt best goed zeker als de andere paarden het doorkrijgen dat ze er toch niet uitkunnen

Wat betreft dat je paardje aggressief is tegen de andere
Het zou best weleens kunnen komen doordat ze door de andere in het nauw gedreven wordt, en dit haar enige uitweg is

Waarschijnlijk wordt dat gedrag wel beter als je een andere oplossing heb gevonden en haar rustig uit de wei kan halen

Summmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 10:57

Het is op een stalling met 12 andere paarden, we hebben al voor een hek gevraagd of niewe omheining maar de eigennaar doet nikss
dus

dankjee voor de tips:D:D

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:58

met zn alle geld bij leggen voor een andere omheining,t zal wel niet zo'n mega bedrag zijn.
het gaat natuurlijk om het welzijn van alle paarden die op de wei lopen.dus niet alleen jij moet dan wat aan de omheining doen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:03

Hoeveel krijgen ze op de weide te eten?

Summmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:06

ze krijgen in de wei zelf nix te eten, we hebben er aan zitten denken om kuilhooi in de wei te leggen omdat de hele wei superveel modder ligt. Maar dit gebeurt nog niet.
En mijn vader wil een hek gaan maken die het goed doet en een soort sluis.. dus

dankje voor de tips:D

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:13

suc6 ermee!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:15

Ik denk dat je daar het grote euvel te pakken hebt, een paard hoort minimaal 16 uur te kunnen eten. Ze hebben ws gewoon honger en weten dat als ze naar de stal gaan dat ze daar te eten krijgen.

Summmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:18

oww dankjee voor de tip!! dit kan zeker kloppen!