Ik zoek een soort massage middel, opfrismiddel dat je door water kan doen waarmee je je paard kan afsponsen. Maar alle middelen die ik vind bevatten kamfer en dat kan natuurlijk niet ivm doping.
ik zag laatst dat kampfer 48 uur in het lichaam blijft (ik twijfel nu met 72 uur ik ga het even opzoeken) ben zelf ook op zoek naar iets idd zonder maar als het maar kort in het lichaam blijft. Alhoewel op de wedstrijden is het ook handig.
Ik wil het gebruiken in de vetgate. We sponzen hem dan gedeeltelijk (buik, benen, hals etc.) af met water om hem weer schoon en fris te maken. Nu zoek ik eigelijk voor door het water wat ook goed is voor de spieren en de huid enzo.
Maar dan moet het wel honderd procent doping vrij zijn.
simpel gewoon keukenazijn of spiritus of gewone alcohol. ruikt niet altijd even lekker voor iedereen wel goedkoop. spititus vanwege de methyl niet te vaak gebruiken, kan voor een keertje wel.
Anoniem
Geplaatst: 16-02-09 09:04
Ik was altijd erg tevreden over Hunter Horse Lotion met tea tree olie. Kan het helaas nergens meer vinden.... Maar als je het ooit ergens tegen komt kan ik je het echt aanraden