Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
x_Quinta_x schreef:Het gevolg is dan dat als je op wedstrijd gaat je al als een halve zatlap binnen komt geslungeld en dan krijg je van sommige juryleden al een stempel voor de rest van je nummer.
x_Quinta_x schreef:Ik persoonlijk vind 18 op 27 niks om met een paard in te rijden, laat staan met 2. Ik geloof jouw wel als je zegt dat dit goed te doen is om te trainen, maar in zo'n rijbak kun je naar mijn mening niet zo goed eens een deftig stuk rechtrichten. Het gevolg is dan dat als je op wedstrijd gaat je al als een halve zatlap binnen komt geslungeld en dan krijg je van sommige juryleden al een stempel voor de rest van je nummer.
Voor een A en B en misschien C pony is deze afmeting te doen, maar jav... als je dochters na de pony's ook door willen naar de paarden, en hierin serieus willen trainen, denk ik dat je dan weer bij af bent.
klein beetje minder mag wel hoor
_Jeanine schreef:x_Quinta_x schreef:Ik persoonlijk vind 18 op 27 niks om met een paard in te rijden, laat staan met 2. Ik geloof jouw wel als je zegt dat dit goed te doen is om te trainen, maar in zo'n rijbak kun je naar mijn mening niet zo goed eens een deftig stuk rechtrichten. Het gevolg is dan dat als je op wedstrijd gaat je al als een halve zatlap binnen komt geslungeld en dan krijg je van sommige juryleden al een stempel voor de rest van je nummer.
Voor een A en B en misschien C pony is deze afmeting te doen, maar jav... als je dochters na de pony's ook door willen naar de paarden, en hierin serieus willen trainen, denk ik dat je dan weer bij af bent.
Mijn paarden zijn geen halve zatlappenklein beetje minder mag wel hoor
x_Quinta_x schreef:En ik vind dat een paard niet rechtuit kan leren gaan door 5 passen rechtdoor te draven om vervolgens alweer te moeten afdraaien omdat je alweer aan het eind van de bak bent.
Waarom is het nl. zo belangrijk dat je bij een jong paard de eerste weken voornamelijk rechtuit rijdt denk u? Juist ja, omdat ze eerst moeten leren recht lopen. En ik vind, en ja ik heb het zelf al geprobeerd, dat dit niet gaat in een kleine bak.
. Soms komen wij ook best wel eens een stukje te kort (mn vwb de verruimingen), maar nogmaals tot op heden hebben wij dit prima op kunnen lossen. Maar ik denk dat TS niet die doelstellingen heeft, die wij met de paarden hebben. Maar nogmaals, dit is slechts een vermoeden en vandaar dat ik als voorbeeld onze bak afmetingen aan gaf en dat deze zeker voldoet om op zijn minst een beetje bij huis te kunnen rijden. aslo schreef:Wij hebben thuis een bak van 18x27. Prima te doen om alleen te trainen (paarden), met zijn 2en gaat ook, is alleen iets meer opletten. Dus voor zulk formaat pony's prima te doen lijkt me.
De oude binnenmanege waar we vroeger reden was 15x30. Vond ik erg smal tov de lengte. Onze buitenbak verhoudingen vind ik dus beter.
Vond hem anders zo langwerpig lijken.
. Het rechtstellen kan ik meer dan goed oefenen, maar m'n voltes 10 m worden denk ik helemaal niks (je rijdt ongemerkt groter).