gelijkmatige manen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveswinnie

gelijkmatige manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:01

ik weet niet of het hier goed staat, verplaatst hem anders maar. Heb zoekfunctie gebruikt maar niks gevonden.

hallo,
ik heb een probleempje met de manen van mijn pony. Ongeveer de helft van de manenkam is heel dik, maar de andere helft heeel dun en weinig haar.
Zijn voorpluk en staart zijn hetzelfde als het dikkere gedeelte. Een beetje afro zegmaar. Dus ik wil graag het dunne gedeelte wat dikker hebben.
Ook met roosjes of knotjes ziet het er best raar uit.
Mijn vraag was dus hoe word dat haar meer en dikker, vooral meer? Ik kam of trek het niet dus kan er ook geen manen uittreken ofzo.
iemand tips?

vlinder_

Re: gelijkmatige manen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:46

Ik denk dat het moeilijk wordt om dat voor mekaar te krijgen..
Mijn paard heeft ook op de ene plek dikkere manen dan op de andere plek, ik trek juist de plekken waar meer/dikkere manen zitten om het een beetje gelijk te krijgen.

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:13

Ik herken dat probleem, bij mij komt het voornamelijk doordat mijn paard de winter door een deken op heeft en tja dan hou je weinig manen over op het randje van de overgang van de deken bij de schoft. De rest is idd ook lang, dus iemand ideeën om dat straks wat "bij te werken" ???

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:27

ik denk dat het ligt aan de oorzaak. is het omdat het zo is? of omdat hij geschuurd heeft?

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 14:54

vlinder_ :
maar dan blijft er niet meer zoveel van over ben ik bang. en het staat ook een beetje raar want de voorpluk is gewoon veel, dik en springerig.

ikenindi:
hij schuurt niet. het was altijd al een beetje zo geweest alleen
dat dikkere word steeds dikker!