Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Avary schreef:Hmm, ik ben geloof ik als enige niet echt tevreden met vlas. Ik overweeg juist om over te stappen op houtvezel. Dit heb ik hiervoor gehad en neemt het vocht gewoon stukken beter op. Ik mest elke dag uit en elke dag is het gewoon echt vies. Bij houtvezel (en ook stro) heb ik dit niet. Dit gaat gewoon langer mee naar mijn idee.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het niet stinkt en minder stoffig is dan stro ja.
Riant schreef:Bij vlas werkt het oppotten wel het beste om een mooie onderlaag te krijgen (maar matten zijn ook goed) .. Het is naar mijn idee geen ideale bedekker voor de echte viespeukken onder ons.. dan wordt het wel snel een zooitje. Als je paard normaal tot netjes op stal is vind ik het heel fijn om Vlas te hebben. Je schept de drollen en de ergste natte plekken weg en het is klaar. het ruikt ook bijna niet vind ik.
Voor mijn merrie was het ideaal.. nu rijd ik een ruin en die maakt er echt een bende van dan is het minder vind ik.
Enige dat minder is : mijn auto.. een strootje pluk je er zo uit.. en dat vlas geeft echt een benden hahaha