De vorige maand stonden er een aantal bespaar-tips in. Een van de tips was:
Citaat:Open een aparte betaalrekening voor je paard. Daar stort je een vast bedrag in en daar moet vervolgens alles uit betaald worden. Uiteraard de stalling, maar ook verzekering, hoefsmid, da, lessen, nieuwe rijbroek, dekje, startgelden enz.
Op deze manier houd je grip op je maandelijkse uitgaven.
Ik vond het wel een interessante want ook bij mij loopt het weleens uit de klauwen en kan ik me niet beheersen als ik weer iets bijzonders in de winkel zie...en dan geldt eenvoudig: op is op. Het lijkt me eigenlijk wel handig, want ik wil toch wat meer grip op mijn uitgaven krijgen.
Hebben jullie ook zo'n rekening of zo'n soort afspraak met jezelf? Werkt het? Lijkt het jullie een goed idee? En hoe hoog zouden jullie op beginnen?
Ik heb mijn paard in volpension en heb momenteel geen les en rijd geen wedstrijden. Ben een redelijke no-nonsense ruiter, dus geen dure rijbroeken en geen setjes; ik zit nu te denken aan een bedrag dat 100 euro boven het stallingstarief ligt. Is dat een goed uitgangspunt?
Hele bijzondere DA-kosten zoals kliniekopname kan daar natuurlijk niet uit; dat moet uit mijn gewone spaarrekening.