Ik weet niet zeker of dit hier goed staat, maar omdat het over de verzoring van mijn paardje gaat plaats ik het hier. Staat het niet goed graag verplaatsen.
Ik zit met het volgende probleem. Mijn Arabische volbloed van 2,5 heeft mooie lange manen, waar ik erg blij mee ben. Ik doe er verder niet zo heel veel aan, alleen het gedeelte wat onder zijn deken komt dat zit in vlechten omdat het anders zo'n pluizenbol word.
Nu staat hij in de kudde waar ook een shetje bij staat, en die twee zijn dikke maatjes. Maar wat doet die shet nu als ze aan het spelen zijn... Hij stijgert, en pakt dan met zijn tanden vlak achter de oren van mijn arabje de manen vast, waarop die dus uiteindelijk breken. Nu zit er een stuk achter zijn oren op handbreete, dus shet kan er niet meer bij, wat doet ie nu, gaat ie wat lager beginnen
Dus beetje bij beetje sloopt hij de lange manen van mijn paardje. Ik heb het nu in een hengstenvlecht ingevlochten zodat hij er niet meer bij kan, maar ben een beetje huiverig voor, want als mijn arabier nu jeuk krijgt kan hij zelf heel zijn manen kapot schuren.
Heeft iemand tips??