'Olieprut' verwijderen van neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

'Olieprut' verwijderen van neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:55

Tja, mijn ruin krijgt olie over het voer... maar vind het erg fijn om er heel zijn hoofd doorheen te halen, en heeft nu dus van die olieprut op de neus vastzitten die ik er niet afgewassen/gepoetst krijgt..

Iemand tips?

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... C01515.jpg

zo begon het maar nu als heel zijn neus zwart...

TeeGee

Re: 'Olieprut' verwijderen van neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:58

Misschien met babydoekjes?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:11

ik zou ook babyolie of doekje zeggen............wel een erg vreemd trekje van hem, hahahahahaha.

Ik heb zelf meestal "snoetepoetsers" op stal liggen voor als hij een beetje smerig is. krijg er ook grasvlekken mee weg en het ontvet verder goed (is niet schadelijk voor een paardenhuid trouwens!!)

succes ermee!

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:23

krijg het met babydoekjes niet eraf :(

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:30

Hmmm stond die foto er net ook al?? Heb ff snel gekeken maar dat zit letterlijk aan zijn vacht vast gekleefd!! Je zult het moeten laten weken op de een of andere manier, wellicht als je er dus gewoon olie opdoet en het heeft tijd om in te trekken dat je het daarna met een handdoek eraf kunt wrijven. Met spons, lauwwarm water en wat neutrale shampoo kan je het ook nog proberen.

Andere oplossing voor de toekomst is meteen zijn snuit poetsen als hij gegeten heeft, hahahahaha. Heb dit ook nog nooit eerder gezien eerlijk gezegd, wel eens wat plekjes maar die zijn vaak met mijn nagel wel weg te krabben...........dit is wel extreem!

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:47

zo is het nu;

http://i31.photobucket.com/albums/c382/ ... 1233935159

nog een slag erger... omdat het olie is stoot het water af... maar ik zal morgen is een uurtje gaan proberen te soppen... maar van de week ging het niet :(

Zodra het eraf is ga ik over op AppelAzijn in de hoop dat dit minder rotzooi brengt

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:50

gewoon afwasmiddel kun je ook nog proberen en natuurazijn ontvet trouwens ook. Ik gebruik natuurazijn altijd om zeepresten te verwijderen (stinkt wel)

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:00

Is natuurazijn iets speciaals? of kan ik ook andere soorten azijn gebruiken?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:13

Heb je het al met een zachte rubberen massage borstel geprobeerd? Dat werkt bij die van mij meestal.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:18

heb ik geprobeerd, maar het zit echt vastgekleeft, met me nagels krijg ik er een dun laagje af maar dat vind meneer de pony nauw niet bepaald fijn aanvoelen...

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:57

wat voor soort olie gebruik je?Onze paarden krijgen lijnzaadolie door het voer maar hebben nooit van die plekken op hun neus.Je zou juist denken dat je olie er met een keukenrol er wel af zou krijgen,maar bij jou lijkt het wel smeer.groetjes...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:33

Je kunt eens proberen met een natte washand en daarop doe je wat zeep op. Anders zou ik ook niet weten hoe je eraf moet halen.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 22:04

we gebruiken nu nog maisolie, en vanaf vanavond krijgt die appel azijn, dit raadde onze dierenarts aan :)
Hij kreeg al 3 jaar maisolie, en sinds 2 weken begon het, we dachten eerst 'zweet' van de omheining, maar dat zweet niet in de winter... en toen dachten we opeens... het is die olie :)

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:07

ik zou die olie maar niet meer gebruiken,ik denk dat door de vorst ,temperatuurwisselingen,je olie niet meer goed is.Is je olie dikkerder,niet helder meer, dan zou ik hem weggooien.groetjes...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:34

als je toch iets van vet wil blijven geven (dat doe je denk ik niet voor niets) zou je ook kunnen overwegen om energiekern mix te geven.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:40

Kun je de olie anders niet door het voer heen roeren, dus dat het er niet meer op ligt. Ik weet niet of het helpt, maar het valt te proberen. Hoe je het eraf kunt krijgen weet ik niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:42

Afwasmiddel? Dat lost vet op. Moet een paardenhuid toch ook wel een keertje kunnen hebben zolang het niet dagelijks is.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 11:53

elise t. schreef:
ik zou die olie maar niet meer gebruiken,ik denk dat door de vorst ,temperatuurwisselingen,je olie niet meer goed is.Is je olie dikkerder,niet helder meer, dan zou ik hem weggooien.groetjes...

Ik zie er geen verschil in met normaal :)

Zal morgen is afwasmiddel gaan proberen :)

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:57

Ik zou gewoon eens met een washandje en warm water proberen (en dan evt. nog afwasmiddel) Maar denk eigenlijk dat warm water al een hoop doet.