Hoe verveling op stal tegen te gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimB1987

Hoe verveling op stal tegen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:26

ik heb een paardje wat redelijk veel op stal staat als het zo koud is.
Omdat ik nu ziek ben, verveelt ie zich een beetje heb ik het idee, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!
hebben jullie tips? ik heb al een speelbal met appelsmaak en een heel zoutblok. maar vind het er nog zo saai voor 'm.
elke tip is welkom! :Y)

Thirsa_

Re: Hoe verveling op stal tegen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:31

Waarom zou je paard niet naar buiten kunnen? Een (gezond) paard kan wel tegen deze temperaturen hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:31

Regendek om en lekker naar buiten zou ik zeggen. Liefst met een vriendje natuurlijk zodat hij zijn energie kwijt kan.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:36

Precies, lekker naar buiten doen!
Het is geen -15 zoals een tijdje terug! Het vriest nu niet.
In de wei kan ie zich lekker uitleven en de benen strekken.
Op stal kan ie dat niet.

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje zielig als ie 24 uur per dag op stal staat!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:56

Naar buiten ermee, zelfs met -15 ;)

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:18

maar als ze niet naar buiten mogen??
voor in de stal kun je een pion met stro er is stoppen goed aan drukken zo zijn ze even bezig om het er uit te krijgen.
skippy bal op hangen aan halster touw in de box en dan lekker in smeren met biks dat je hebt laten weken in een emmer met een beetje water en de skippy bal lekker insmeren ;) .
slinger maken met kleine worteltjes omm in de stal op te hangen zjin ze even lekker mee bezig :D

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:23

het is haar eigen paard, lijkt mij dat zij zelf bepaald of haar paard naar buiten mag of niet. Op de wei zal op veel pensionstallen niet mogen nu, maar toch zeker wel in een paddock of bak!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:27

ja tuurlijk maar dat mag ook niet een hele middag (mensen die graag willen rijden / longeren)

kimB1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:52

Als ik zelf kom, kan ik hem wel los laten of ga ik natuurlijk rijden/longeren. overdag staat hij wel op de paddock. maar hij is nog jong en hij verveeld zich snel.. dus dacht misschien heeft iemand leuke tips! bedankt alvast.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:17

Hier zijn al tig topics over ;) .
Als je ze allemaal naleest hangt je box binnen een paar uur vol met allerlei leuke attributen en zou je paard wensen dat ze zich eens kon vervelen :+ .

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:22

Lekker naar buiten, kleine porties te eten geven, lick-it

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:27

een gwoone bal ophangen.. gaan ze mee boxen met hun neus Te grappig... of gwoon op de grond.. of miss wat vaker langs komen of buiten zetten..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:31

Ja en juist als ze heel jong zijn moeten ze er echt uit hoor en het liefst met kameraadjes! Heb zelf ook een jonge kwpn-er gehad die (te)veel binnen stond die begon te luchtzuigen van verveling met alle ellende die daar bij hoort..................................buiten spelen :D

kimB1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:18

ja, dat snap ik, dat hij genoeg naar buiten moet;) ben elke dag zeker een uur bezig met intensieve beweging geven, dan loop ik nog 1 1/2 uur in de rondte, verder staat hij overdag op de paddock en heeft zo contact met andere paarden. hij gaat ook elke week minimaal 1x los met een ander paard. dat ik er niet genoeg mee bezig ben kun je niet zeggen, omdat ik er per dag wel 3 uur ongeveer mee bezig ben. vaker langs komen is geen optie aangezien ik ook nog een leven ernaast heb;)
de uurtjes dat 'ie op stal staat verveeld hij zich wel behoorlijk. heb al een speelbal en liksteen maar was opzoek naar nog wat meer ideetjes!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:03

pion met hooi/kuil goed aan drukken zijn ze wel even zoet mee ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:53

Wilgentakken zijn ook vaak een grote hit bij paarden, vinden het heerlijk om aan te knagen enzo :D Mijn jaarling merrie vermaakt zich er prima mee :)

Evydepevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:53

Waar maak je eigenlijk uit op dat hij zich verveelt? Tsja verder heb je de meeste tips volgens mij wel gehad. Ik zou 'm ook of gewoon lekker naar buiten gooien of wat vaker hooi geven. Succes ;-)