leasen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horse2009

leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:20

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om mijn pony te gaan verleasen en zou graag wat meningen willen horen wat ik hiervoor kan vragen.

Het is een C pony en ze is 16 jaar. Zelf ben ik te groot om op haar te rijden. Ze is een erg brave pony maar heeft wel pit.
Ik wil haar verleasen om de volgende reden....
Ik heb veel ervaring gehad met verzorgsters voor haar maar die komen vaak in het begin erg trouw maar na een tijdje wordt het vaak minder en makkelijker om niet te komen, vaak te druk met school etc. wat natuurlijk begrijpelijk is. Maar ik zoek juist iemand die voor een langere tijd mijn pony wil rijden zodat ik weet dat ze voldoende beweging en aandacht krijgt.Wanneer er betaald moet worden, wordt het vaak wel serieus genomen. Ten 2e ook om de kosten te dekken. De pony staat bij mijn ouders op de boerderij maar eet natuurlijk wel brokken, verbruikt hooi en strok, moet naar de hoefsmid etc.

De volgende faciliteiten/spullen zijn aanwezig:
Er is een stal met goede zadelkasten, een poetsplaats en weidegang. In de wei is een bak gemaakt maar hier zit geen zand oid in dus in de winter soms lastig te rijden. Verder staat de pony aan de rand van een natuurgebied dus er zijn voldoende uitrijmogelijkheden.
De persoon kan elke dag rijden, mag ermee naar les en/of ponyclub, wedstrijden mee rijden etc. Er mag eventueel ook met 2 personen geleast worden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

miss_white54

Re: leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:34

Ja leasen is wel beter want door betaling is er meer druk achter dat ze gaan.. Een C-pony word dus meer een meisje waar dr ouders het van betalen.. dus dat is helemaal ideaal.. er ziten veel opties bij.. dus ik zou m gewoon ter lease neerzetten.. En goed in zetten wat de opties zijn en wat jij zoekt..
Benader ook meisjes die een advertentie hebben staan want je kan het bij ze voorleggen en hun met ouders bespreken..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:36

Ik ben het volledig met je eens. Ikzelf lease al sinds mijn 11e op dezelfde stal (ben nu 24) en het bevalt mij uitstekend.

Uiteraard moet je wel hele goede afspraken maken!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:38

Als je bereid bent om alles netjes op papier te willen zetten dan kun je daar best een bedrag van 100 euro a 125 euro per maand vragen. Je moet het zo zien, mensen rijden op de manege voor zeg 160 euro (tien rittenkaart). Dat zijn dus tien lessen, voor 125 euro kunnen ze dus elke dag rijden.

Echter zou ik er niet gelijk vanuit gaan dat hier vraag naar is, het is een kleine pony en een meid hiervoor is toch wat jonger dan, en zit op school. Elke dag paardrijden zou misschien niet haalbaar zijn, of niet mogen van de eventuele ouders. Dan kun je beter twee verzorgsters zoeken, al is 1 altijd fijner.

Zeg dat ze anders drie keer in de week komen, zou ik 75 euro per maand vragen. Dat is spotgoedkoop wat betreft manegelessen, en hier hebben ze een boel vrijheid. Ik zou het er zo aan uit geven.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:16

Op TAO heb je hier ook een topic over geopend, namelijk [TAO] Leasprijs . Omdat daar meer reacties in staan en het topic daar goed staat is dit topic gesloten.