Pensionstal (voor paardeneigenaren regio Randstad)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Pensionstal (voor paardeneigenaren regio Randstad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:58

Hai,
Ik heb een vraagje aan de mensen die op een pensionstal staan in de randstad en dan met name richting Delft, Rotterdam, Den Haag.

Wat zou een normale prijs zijn voor een stal met de volgende faciliteiten?
- 9 boxen (afmetingen varierend van 3.5x 4.5 tot 6x6, neem als gemiddeld 3.5x6.5)
- Buitenbak 20x40 met agterberg bodem
- Onbeperkt hooi, kuil en stro
- Stapmolen voor 4 paarden
- Paddocks (in de maak, ze zijn als het goed is volgende maand klaar)
- Spuitplaats met nu alleen nog koud water
- Solarium
- Weidegang 5.5 ha, zelf te bepalen hoelang je je paard erop wilt hebben
- Grote zadelkasten

Het is zelf uitmesten. De eigenaar voert 's ochtends, de andere 2 keer moet onderling geregeld worden.
Erf is allemaal netjes bestraat, het terein is afgesloten met een hek met code.
Voer moet apart worden gekocht, graag met een berekening hier rekening mee houden.

Alvast bedankt.

Alabaster

Re: Pensionstal (voor paardeneigenaren regio Randstad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:42

Zo klinkt allemaal heel goed! Die box maten zijn echt lekker ruim.
Woont de eigenaar erbij ?( vindt ik zelf erg belangrijk)Ik denk dat je zo'n 300 euro wel kan verwachten op deze stal.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:46

klinkt als dé ideale stalling... alleen jammer dat het voeren nog wel deels onderling geregeld moet worden.
Is het alleen excl. krachtvoer (dus wel incl. hooi/voordroog en stro, begrijp ik dat goed?)
Hoe zijn de buitenrijmogelijkheden?
Ik denk aan een prijs van rond de €250 of iets daarboven.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:52

Ik denk ook iets van 225 tot 275 Incl. voer.. aangezien je zelf moet voeren vind ik dat een mooi bedrag ,maar het kan ook iets hoger zijn aangezien je knoerten van boxen heb natuurlijk..

Maar minder dan 225 iig niet.

(niet dat ik er veel verstand van heb ,maar heb redelijk veel stallen van binnen gezien vandaar )

succes ermee ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:53

Weidegang zomer/winter? Ik zelf zou het zelf voeren een heel groot nadeel vinden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Onbeperkt hooi is trouwens super!

Prijs afhankelijk van grote box? Dan zou ik zeggen vanaf 250,-

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:55

ik zou zelf 250 wel een mooie prijs vinden.
Klinkt overigens erg goed hoor allemaal!
en dat zelf voeren zou ik helemaal geen probleem vinden, als er 's ochtends ruim hooi gevoerd wordt red je het wel om aan t einde van de dag zelf nog een keer te voeren.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:57

300 euro per maand denk ik! klinkt erg goed!

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:59

200 - 250 zou ik redelijk vinden
onbeperkt hooi en stro is idd super! en veel weidegang ook!
maar als je zelf moet mesten en voer moet inkopen komt daar toch nog wel extra geld (voer) en extra tijd (mesten/voeren) bij kijken..

probeer eens te kijken wat soortgelijke stallen in de omgeving vragen,, en vergelijk!!
sommige stallen die net ietsje buiten de steden liggen hebben soms hele aantrekkelijke voorwaarden en prijzen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:02

Onbeperkt hooi en stro...
dan moet je echt rekenen rond de 300 -350 euro en hoger.
Daarbij heb je een agterberg bodem (= dus duurder)

Is er niemand die rekening houdt met de zeer grote stallen? en dus ook veel groter verbruik van stro?

Ik denk dat je met 300-350 euro een heel eind komt. Zeker in de randstad. Want waar in de randstad kan je ZELF bepalen hoelang je je paard in het land wil hebben (al denk ik dat daar wel grenzen aan zitten, land moet natuurlijk niet kapot gelopen worden), waar het Kleinschalig is met een (zeer) goede bak.
Mogelijkheid tot buitenstaan (paddock) ook in de winter. EN grote stallen!

Grens wassenaar-den haag
Zelf mesten, 1 plak stro perdag en beperkt hooi. Geen weidegang in de zomer. Wel paddocks maar daar moet je zelf je paard in zetten *bv tijdens het mesten* en ze gaan dus niet standaard naar buiten.
Kosten 325 euro per maand. Heb je wel een ruime buitenbak (geen byzondere bodem) en een binnenbak (ook geen byzondere bodem)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:05

Klinkt goed!
Ter vergelijking: Ik sta zelf op een stalling in de buurt van Leiden à 300 euro per maand.
Hier zit bij:
- Box van 3.5 bij 4
- Binnenbak 20x40 met goede bodem, wordt iedere week gesleept
- Buitenbak 20x60 met goede bodem, wordt iedere week gesleept
- Paddock cq. longeerbak binnen
- Paddock buiten
- Afspuitplaats met koud water
- Stapmolen voor 4 paarden. Worden de paarden iedere ochtend een half uur ingezet.
- Loszetten moet je zelf doen. Uitmesten moet je ook zelf doen.
- Inclusief voer, hooi en stro

200 euro mag je er wel voor vragen denk ik. Je hebt in ieder geval prima faciliteiten! 300 vind ik niet, aangezien je geen binnenbak hebt en het voer nog betaald moet worden. Als je wat dichterbij was geweest, zou ik spontaan verhuizen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:12

Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest.
Weidegang is er inderdaad alleen in de 'zomer', dus de periode wanneer het weer het toelaat. In de natte winterperiode kunnen we gebruik maken van de paddocks.

De eigenaar komt er als het goed is binnen nu en 2 maanden te wonen met zijn vriendin. Ze wonen nu nog elders, maar er staan nu ook nog geen paarden. Het is een spiksplinternieuwe accomodatie.
Hij wil de prijzen gelijk hebben, dus of je nou een box van 3.5x4.5 neemt, of een box van 6x6, daar wil hij geen verschil in hebben, ongeacht dat de grote box meer stro en dergerlijke nodig heeft (op het begin, ik denk zelf dat de grote boxen ook het schoonst blijven)

Snoekie, het is niet mijn accomodatie hoor, jammer genoeg :D.

Even ter vergelijking: Ik sta nu op een stal daar heeft mijn paard een box van bijna 2.5 bij 2.5. Er is een stenen paddock, waar mijn paard absoluut niet van mij opmag ivm glijgevaar en spat, een oude buitenbak wat als paddock gebruikt wordt met een slecht gedraineerde bodem, een rijbak van 20x40 met kokosharen erin, wat betekent dat de bak niet normaal gesleept kan worden, 2 spuitplaatsen met koud water en in het zomerseizoen wanneer het niet regent land van maximaal 4 uur per dag.
Ik betaal 130 euro voor de kale box, waar hooi, stro en kuilverbruik bijkomt. Gemiddeld zit ik per maand aan de 250-260 euro, maar dit is wel inclusief kantinebon van gemiddeld 10 euro. Dus zeg dat ik gem. per maand 245 kwijt ben aan stalling. Daarbovenop komt nog mijn voer, dit is zo'n 45 euro en ik doe er 1.5 maand mee. Ook daar wordt gevoerd door de pensionklanten. De eigenaren lopen zo af en toe een rondje om te kijken of er daadwerkelijk gevoerd is. Ook naar het land brengen en de paarden wisselen in de zomer wordt door de pensionklanten gedaan. In de winter is er wel een zgn. losgooiservice: je betaalt dan een euro en dan komt je paard (indien gewenst in een groepje) een uurtje buiten. Dat ga ik dus wel missen, want op de andere stal is deze service er niet en zijn we dus afhankelijk van de stalgenoten.
Qua faciliteiten zou ik er dus gigantisch vooruit op gaan...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:14

ik vind echt dat je zelf een beetje afgezet wordt, mag ik dat zeggen?!
kijk wat je elke maand kwijt bent & wat je ervoor hebt.
jeetje

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:16

ik vind een bedrag van 300 euro echt niet vreemd! kijjk is naar wat je hebt, vooral het formaat van de stallen! en 5,5 hectare land en paddocks voor de winter EN 9 paarden!!
Vind maar is een klein schalig iets met een super bak! juist, dat heb je bijna nergens!

@ yvvv: mag ik vragen waar deze stalling is? (via Pb)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:25

Lijkt mij een beetje raar om boxen van 6 x 6 even duur te houden als boxen van 4.5 x 3.5. Dit gaat haat en nijt brengen in de paardenwereld. Dan zou ik net zo goed 1 box van 6 x 6 kunnen huren voor mijn beide pony's tegelijk (ik vind voor pony's van 1.47 6 x 3 nog steeds wel belachelijk veel, en dan denk ik er al een tussenschot in), terwijl met 4.5 x 3.5 ik moet gaan proppen.
Nu heb ik het over 2 pony's erin proppen, maar zou het voor de prijs niet uitmaken, dan gaat die van mij lekker in de box van 6 x 6 en mag stalgenoot lief met een paard van 1.83 voor dezelfde prijs het dier in een box proppen waar die nog net niet uitsteekt. Of word mijn pony dan weer z'n box uitgetrapt omdat een "nieuwe stalgenoot" zich aandient met een luchtkasteel? Nee, ik vind dat echt een vreselijk idee, sorry. Dat gaat ruzies geven :=

Verder vind ik het idee allemaal prachtig klinken. Ik denk dat je er zo tegen de 300 euro per maand voor kan vragen (misschien iets minder ivm zelf voer kopen en zelf voeren/buitenzetten). Ik denk niet meer dan dat, daarvoor willen de meeste mensen hier toch echt een binnenbak.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:59

YankeeBoy, tuurlijk mag je dat zeggen :D. Dat idee krijg ik af en toe ook echt wel een beetje, we moeten gewoon eigenlijk alles zelf doen en nog veel betalen ook... Het sfeertje is wel super, maar eromheen valt het stiekum toch steeds meer tegen, omdat je tegen de beperkingen van de faciliteiten aanloopt.

Marietje, ik zat inderdaad ook rond dat bedrag te denken, vooral als ik kijk naar wat ik nu kwijtben en wat ik ervoor terugkrijg.
Het is natuurlijk wel zo dat we (als het allemaal door zou gaan) een heleboel zelf moeten doen, maar omdat het een kleine, compacte club is die elkaar allemaal kent, denk ik dat de problemen wel mee zullen vallen.

Ecudes, dat was mijn ingeving in eerste instantie ook. Maar de eigenaar wil het zo, dus ja... Zoals hierboven gezegd, we zouden dan met 8 paarden ineens gaan en die kennen elkaar allemaal, ook de eigenaren en verzorgsters/bijrijdsters en daar is al uitgebreid over gesproken, tot nu toe zonder ergernissen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:03

Ik zou zeggen rond de 250 euro. Fijn zo'n grote box, maar je hebt geen binnenbak, geen voer en moet zelf 2x voeren + mesten. Dat scheelt veel in het totaalbedrag.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:04

Klinkt goed! Mag ik mee?? ;-)

Ik betaal nu 350... Moet alleen zelf mesten!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:09

Ik heb een prijs doorgekregen: €250.- per paard, ongeacht welke box. :D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:17

dat is een mooie prijs! veel plezier op je nieuwe stalling

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:37

yvvv schreef:
Ik heb een prijs doorgekregen: €250.- per paard, ongeacht welke box. :D

Doen! doen! doen!
Dit is echt een ontzettend mooie prijs voor wat je krijgt.

Als je kiest om hierheen te verhuizen, veel plezier op je nieuwe stal ;)

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:56

wow wat een stal en dat voor in de randstad! Prima prijs. Mag ik het adres weten??

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:01

Klinkt super!
Denk dat ik daar wel wil staan :D
Kan je me vertellen waar die stal is/gaat komen?
Mag uiteraard ook via pb.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:07

ma_rie_tje schreef:

Is er niemand die rekening houdt met de zeer grote stallen? en dus ook veel groter verbruik van stro?

Ik denk dat je met 300-350 euro een heel eind komt. Zeker in de randstad. Want waar in de randstad kan je ZELF bepalen hoelang je je paard in het land wil hebben (al denk ik dat daar wel grenzen aan zitten, land moet natuurlijk niet kapot gelopen worden), waar het Kleinschalig is met een (zeer) goede bak.

Grens wassenaar-den haag
Zelf mesten, 1 plak stro perdag en beperkt hooi. Geen weidegang in de zomer. Wel paddocks maar daar moet je zelf je paard in zetten *bv tijdens het mesten* en ze gaan dus niet standaard naar buiten.
Kosten 325 euro per maand. Heb je wel een ruime buitenbak (geen byzondere bodem) en een binnenbak (ook geen byzondere bodem)

Dan sta jij toevallig zeker bij mn schoonzusje Renate ,met haar paard Keesje op stal?? (kan zijn dat ik het mis heb) maar lees zo de beschrijving van de stal :+

Ps Yvvv je huidige stal klinkt beetje als de stal van marc (daar heb ik nl ook gestaan)
Iig heel veel plezier op je nieuwe stal en vind het een hele mooie prijs voor wat je krijgt, veel plezier voor jou en je paard :)

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:14

goldflower schreef:
ma_rie_tje schreef:

Grens wassenaar-den haag

Dan sta jij toevallig zeker bij mn schoonzusje Renate ,met haar paard Keesje op stal?? (kan zijn dat ik het mis heb) maar lees zo de beschrijving van de stal :+

Ps Yvvv je huidige stal klinkt beetje als de stal van marc (daar heb ik nl ook gestaan)
Iig heel veel plezier op je nieuwe stal en vind het een hele mooie prijs voor wat je krijgt, veel plezier voor jou en je paard :)

Nee stal grens wassenaar/den haag is mijn stal, ze is mn verzorgster. Ma_rie_tje's stal is weer ergens anders. Renate staat daar idd ook. ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:18

dat voeren is heel goed met elkaar op te pakken als je een rooster maakt. Er zijn meestal wel mensen die 's middags naar hun paard gaan en anderen gaan weer liever 's avonds, dus je zult vast echt niet zelf 2x per dag moeten voeren...

Veel plezier daar! Zulke grote boxen kom je niet vaak tegen!