Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dekoezegtboe schreef:ik heb twee graasmaskers, voor allebei mijn paarden. Mijn haflinger krijgt er eeen om omdat ze te dik wordt en mijn tinker omdat hij jeuk krijgt van te veel gras.
ze hebben ze dus beide de hele zomer om (en nu ook als ze even de wei op mogen)
De mijnen moesten er maar heel even aan wennen, maar ze hadden het snel door. Ze krijgen hem niet gemakkelijk af. Wel heb ik er bontjes om gedaan tegen het schuren.

) en vetzucht vind ik het een hele goede oplossing.

). Ze bleef maar schudden met hat hoofd enzo, en ik vond het toch wel sneu om haar zo in de wei te zetten, dat ik het maar heb gelaten. Ik heb er trouwens eentje van Imperial Riding. jesito schreef:Mij lijkt het voor een pony best frustrerend en helemaal niet prettig met eten, maar ik heb ook het probleem dat als mijn pony op het gras komt ze moddervet wordt.
Ik heb een greengaurd liggen maar nog nooit gebruikt.
Stroken afzetten is voor het paard de prettigste manier denk ik, maar voor sommige is dat nog teveel en soms is er geen andere oplossing.
Ik volg even want ik zit ook in dubio.
Ken het probleem
het liefst zou ik haar er gewoon 24/7 mee op het land zetten maar dan krijgt ze niet genoeg binnen
geen koliek en hoefbevangenheid meer
en eindelijk een slanke pony