hoe kan ik voorkomen dat mijn paard de bomen in de wei opeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintjebobo

hoe kan ik voorkomen dat mijn paard de bomen in de wei opeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:12

Hallo,

Heb paar bomen in de wei en daar zetten mijn paarden graag zo nu en dan hun tanden in. Heb ook stammetjes in de wei liggen maar ja wat niet mag is natuulijk altijd leuker. Nu had ik 4 palen rond elke boom gezet en dan draadje eromheen maar dat hadden ze zo door dat daar geen stroom opstond. Ben nu opzoek naar een middeltje dat ik op de boomstammen kan smeren wat ook met regen blijft zitten, zodat ze van de zomer nog wel schaduw van de bomen hebben, want als ze zo doorgaan begeven die bomen het een keer.
Er staat overigens genoeg gras in de wei maar geef ook nog hooi bij in de winter dus een te kort aan iets te knagen kan het bijna niet liggen.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

fjordnina

Re: hoe kan ik voorkomen dat mijn paard de bomen in de wei opeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:17

Met wat Beoband een afrastering maken in de vorm van een driehoek, zodanig ver bij de boom vandaan dat ze er niet meer bij kunnen. Werkt tot nog toe altijd perfect. Verder kun je er volgens mij weinig aan doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:50

In mijn (huur)wei staan ook enkele bomen, de boer heeft er kippengaas tot ong. 2m hoog rond gedaan, en dat werkt wel goed.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:39

IK heb er wel schrikdraad omheen staan, ik heb schrikdraad door een tuinslang heengedaan en dat ingegraven om de stroom door te geven naar het schrikdraad wat om de boom staat.Dus onder de grond door vanaf de bestaande omheining naar de draad die om de boom staat.
De tuinslang om dat draadje voorkomt dat je aarde maakt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:15

colunder schreef:
IK heb er wel schrikdraad omheen staan, ik heb schrikdraad door een tuinslang heengedaan en dat ingegraven om de stroom door te geven naar het schrikdraad wat om de boom staat.Dus onder de grond door vanaf de bestaande omheining naar de draad die om de boom staat.
De tuinslang om dat draadje voorkomt dat je aarde maakt.

he! dat is slim zeg! had ik eerder moeten weten :) maar ik ga het wel onthouden.

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:35

Misschien een idee om grote takken in de bak/wei te leggen!
Takken van eikenbomen zijn wel populair :)
Daar eten ze denk ik eerder van dan van stammetjes die je erin legt.

Succes!

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:38

je kunt ook anti-bijt van sectolin proberen. is wel aardig aan de prijs ik betaalde €17,95 voor een fles. die van mij vreet dekens en hout in de stal heb een beetje anti-bijt erop gespoten en het is gelijk afgelopen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:41

Of hertshoornolie. Vreselijk stinkend spul en blijven ook de vliegen uit de buurt. :)
Is bedoeld voor paarden die op hout bijten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:38

Het kippengaas is idd. lekker snel,simpel,makkelijk en goedkoop wij hebben het ook in de wei voor de geiten en kalveren en de shetten maar mijn paard ging er natuurlijk de takken van af trekken, schoonvader kwaad:-)hihi denk aan je hart ouwe

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 06:34

schep twee hopen paarden of koeiemest in een emmer water erbij en met een oude bezem of stoffer op de bast smeren.
voldoet goed bij redelijk droog weer zelfs enkele weken. bij nat weer 1 x per week herhalen.