Wij staan op een geweldige pensionstalling waar ik eigenlijk niks op aan te merken heb. Op één ding na dan en dat is de buitenbak.
Deze is het hele jaar door gewoon zo gigantisch zwaar dat het eigenlijk onmogelijk is om erin te rijden. (wordt eigenlijk ook door bijna niemand gedaan) En aangezien ik het liefste buiten bezig ben, baal ik daar wel van. Vooral grondwerk doe ik het liefste buiten, maar ik kom zelf eigenlijk ook niet eens door de bak gelopen.
Wat zijn manieren om de bak minder zwaar te krijgen? Ik wil hier namelijk eens met de stal-eigenaar over gaan praten.
welke zand ligt er momenteel in jullie bak? scherpe zand? gele zand?
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-09 10:29
Het is wit/geel zand. (waar geregeld aan flinke stenen in te vinden zijn, dus ik heb geen idee waar het vandaan komt)
PercyLeen
Geplaatst: 30-01-09 10:41
Onze bak was vd week ook zwaar maar is nu weer netjes gesleept en goed! Ik denk dat je er weinig aan kan doen behalve slepen!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 02-02-09 12:55
Als de bodem niet goed is kun je slepen wat je wilt maar los je het probleem niet op. Ik zou idd even op het door nathalie gelinkte topic kijken als ik jou was.
wij hadden thuis ook last van een veel te zware bak. We hebben er toen een paar kuub houtsnippers (vrachtwagen + aanhanger) doorheen laten frezen. Daarna was hij top! Niet te zwaar, niet te hard, nooit plassen en niet bevroren.
de houtsnippers kun je misschien bij de gemeente krijgen als ze bomen hebben gekapt, is ook niet zo duur.
Schiet me nu te binnen, bij ons op stal hebben ze nogal een creatieve manier om de bak goed te houden. Hij is zeer effectief, maar niet voor de hand liggend. Ze hebben hem eerste gedraineerd en toen door het zand gehakseld kunstgras gedaan. Als het droog is, komt dit spul naar boven en stoft de bak niet, en als het regent gaat het spul weer naar beneden. Ideaal, maar denk om de bak wat minder zwaar te maken, houtsnippers beter zijn.
Wij hadden ook een enorm zware bak en hebben er 3 jaar geleden twee vrachtwagenladingen Megatop doorheen laten mengen. Dit werkt echt super. Nu, na drie jaar, laten we in het voorjaar een nieuwe laag eroverheen storten. Onze bak is prima te rijden en helemaal niet zwaar.
Of je sproeit de bak gewoon extra en als er drainagebuizen inliggen kun je deze afsluiten dmv plastic flessen erintedoen en goed vasttapen met ducktape en dan de bak helemaal blank zetten. als je een tank hebt kun je natuurlijk water uit de sloot halen.
Silence
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-09 09:47
Ik weet niet of er meer pensionklanten over gesproken hebben, maar de bak is nu in goede conditie. Ik hou het dus even in de gaten. Anders ga ik zeker jullie tips op het woord gooien. Heb wat geinformeerd bij andere klanten en die zijn het ermee eens dat ie in het algemeen te zwaar is.
Christah
Geplaatst: 10-02-09 14:53
Regelmatig aanrijden met een zware trekker helpt bij ons ook goed. Dus echt zorgen dat de wielen echt elk plekje gehad hebben. En flink vaak eroverheen. Wel eerst even slepen, zodat het mooi vlak is natuurlijk. In de zomer ook eerst even goed sproeien, anders werkt het niet echt.
Is in ieder geval een goedkopere oplossing dan de meeste ander tips, zeker als je een trekker ter beschikking hebt.
wij hebben ook kunstgras in de bak, super! lijkt wel net of er groene aanslag opzit, maar werkt super, als het droog is, komt inderdaad het kunstgras naar boven, en stoft hij niet..