Harde moddervlekken gaan niet weg!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Harde moddervlekken gaan niet weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:03

Hee!

De paarden die ik af en toe verzorg staan op een niet al te goed verzorgd stuk land. Versta hieronder dat het 1 grote modderpoel is. Omdat ik maar af en toe kom, en er voor de rest niet veel mee gedaan word, staan ze dagen achter elkaar dat ze niet gepoetst worden. En met dit weer word de wei 1 grote, natte modderpoel. Paarden blijven natuurlijk toch rollen, dus ze zien er nu niet UIT! Hele klodders modder zijn hard geworden en zitten gewoon in hun vacht, en met een borstel krijg je het er onmogelijk uit. Daarbij zijn deze paarden niet de dapperste, zodat sommige geneens je toelaten bij hun achterhand. En het is te koud om ze nu te wassen, aangezien er alleen koud water is en een tochtige stal.
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Alvast bedankt :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:41

Probeer het met je hand eruit te halen. Ik heb ook zo een lekker vezorgpeerd. Een Tinker met lekkere sokken........ Ik haal alles met mijn handen eruit en daarna met een zachte borstel. Je bent wel even bezig maar dan heb je wel wat :) ! Wassen zou ik met dit weer zeker niet doen! Het is veel te koud voor ze om nu gewassen te worden en al helemaal als je alleen maar koud water en geen solarium tot je beschikking hebt. En waarom wassen als ze de dag erna toch weer vies zijn :) ? Ik was mijn paarden 1 keer in het jaar, in de zomer. Vaker ook niet want dan gaat hun huidvet weg.

Pistasche

Re: Harde moddervlekken gaan niet weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:42

Ik ga dit even volgen! Heb hetzelfde probleem :Y)

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:54

@Marliez: Het probleem is dat ik het niet goed wegkrijg met de hand, omdat het allemaal harde, opgedroogde plekken zijn die er al lange tijd inzitten. vandaar dat het zo'n probleem bij me is. Inderdaad, wassen doe ik niet ;).
maar wat kan ik dan doen..?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:56

mijn paarden hebben het nu ook, met dit weer moet je echt niet elke dag je paarden poetsen :+
ik wacht gewoon tot ze gaan verharen, dan is alles ineens weg

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:01

Ik doe het altijd met deze borstels.
De roskam en die andere (daar weet ik de naam niet van).
Verder zou ik ze met dit weer niet al te vaak borstelen (ivm het weg borstelen van het huidvet en dus beschadig je hun waterdichtheid en isolatie laag).
Afbeelding

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:12

Die gebruik ik altijd bij het verharen.
Je mag er niet mee onder de buik borstelen en niet op de benen. En ik heb altijd het gevoel dat je alle modder weer in de huid wrijft. En is juist de bedoeling dat het eraf valt :j .

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:36

Bij de benen en het hoofd gebruikte ik hem ook niet. Buik wel. Ik had juist helemaal niet het idee dat je alle modder er weer in wrijfde. Maar goed zo heeft ieder wel zijn eigen positieve of negatieve ervaringen ermee ;) Ik had juist weer met de plastic roskam dat ik de opgedroogde modder er niet goed af kreeg.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:43

Ik ros daar ook niet mee, ik poets ermee als dat ik met een zachte/harde borstel doe. Maar inderdaad iedereen heeft zijn of haar eigen ervaringen :) .