ik had het ook al helemaal uitgekient; als ik in m'n 3e of 4e jaar van school zit koop ik een (tinker)veulen, die kan ik dan gewoon onderhouden van m'n bijbaantje en als ik dan van school af ben en een echte baan heb dan kan ik hem daarvan echt goed onderhouden en alles helemaal zelf betalen
.alleen begin ik de laatste wel erg te twijfelen of dat nou wel zo verstandig is voor mij. ik heb nog nooit een eigen paard gehad en weet eigenlijk niet of ik die verantwoordelijkheden allemaal wel aan kan. eigenlijk zie ik het niet zo zitten om dan elke dag naar dat paard te moeten gaan. ik wil hem dan ook wel gewoon op een weilandje zetten zodat ik in uiterste nood niet hoef te gaan. misschien dat als ik eenmaal een paard heb het ook niet erg meer vind om elke dag te gaan.
maar ook met geld zie ik al wat problemen aankomen, ik weet niet hoeveel je ongeveer per maand aan een paard kwijt bent en hoeveel je dan voor jezelf over houd. en kom ik dan niet in geldnood als het paard ineens ziek is?
ik zit met zoveel vragen dat ik echt heel erg ga twijfelen of ik wel een eigenpaard zal nemen. ik ben wel al aan het rondkijken wat je voor een goed veulen zo ongeveer betaald en wat de onderhoudskosten ongeveer zijn maar toch kom ik er niet uit.
misschien dat ik het maar gewoon bij verzorgpaarden moet houden.
dus om een lang verhaal kort te maken:
wat zijn jullie ervaringen met een eigen paard?
hou je nog wel geld en tijd over voor jezelf?
heeft iemand wel eens spijt gahad dat je een eigen paard hebt gekocht?
enz.
en wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?
gewoon doen, even wachten of gewoon de droom laten varen?
alvast bedankt
(en sorry voor het lange verhaal)
.