manen trekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odenalu2

manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:04

hoi ,
Ik wil de manen van mijn pony gaan trekken maar ik heb geen idee hoe dat moet..

weten jullie dat? heb je daar een speciale kam voor nodig of niet ?

xx
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-01-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: De schuine code is verwijderd, omdat het niet bedoeling is om deze voor hele teksten te gebruiken.

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:26

je heb er een trek kam voor voor de manen te trekken .

_Rebecca_

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:05

je ken mane ook knippen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:06

Weet je wel wat je precies wil?
Zijn de manen van je pony te lang of wil je ze gewoon mooi recht hebben, of wil je dat het er natuurlijk uit ziet? Zijn ze te dik, of juist vrij dun?
Dunne manen moet je nooit trekken, daar worden ze alleen dunner van. Dunne manen kun je het beste snijden of knippen met een uitdunschaar als je een natuurlijke uitstraling wil.
Dikke manen kun je wel trekken als je ze dunner wil hebben. Het is niet zo makkelijk als het klinkt. En veel paarden vinden het heel vervelend of pijnlijk, dus je moet wel de goede techniek hebben zodat je de manen zo snel en pijnloos mogelijk kan trekken. Het beste kun je even iemand vragen die het vaker heeft gedaan, en vragen of ze je even willen helpen, en het eerste stukje kunnen voordoen.
Je hebt er een trekkammetje voor nodig. Daar draai je een klein plukje haar omheen (hoeveel precies kan diegene je wel laten zien) en dan kort en krachtig uittrekken.