Hoe een geschikte weide vinden voor mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Hoe een geschikte weide vinden voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:38

Hééj Bokkers,

* Ik weet niet zeker als dit toppic juist staat, ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen)
Begin een beetje hopeloos te worden, ik ben namelijk al een goed halfjaar opzoek naar een weide in mijn buurt.
Belgisch Limburg om even precies te zijn. Ben al bij enkele mensen gaan vragen maar telkens een negatief antwoordt.
Te weinig gras/ zouden terugbellen maar hebben dit niet gedaan / Wouden geen paard op hun grond hebben staan en ga zo maar verder.
Nu speur ik elke dag internet af, op hoop een weide te vinden die te huur staat, waarop ik mijn paard kan plaatsen.
Voor alle duidelijkheid ik heb nog geen paard! We hebben er momenteen 1 op het oog dat perfect voor mij is, daarom zouden we vrij snel een weide
moeten vinden.Weten jullie hoe ik het beste terug aan mijn zoektocht naar een weide begin?
Zou een bezoekje aan de gemeente misschien meer duidelijkheid brengen, en daar vragen welke weides er in mij buurt te huur zijn?
Hoe hebben jullie het aangepakt en wat kan ik dus het beste doen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem ;)
Groeten Karen

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:47

Inderdaad de gemeente even vragen, plaatselijke boeren vragen......het terugbellen: als mensen dit niet niet doen, gewoon weer heengaan. Niet iedereen vergeet en belt niet met een reden, kan gewoon vergeten zijn.
Plaatselijke pensionstallen/maneges.
Zet een advertentie op een advertentiesite/plaatselijke supermarkt.

Ik heb ooit staatsbosbeheer gevraagt voor een stukje land. Dit kon toen voor heel goedkoop, alleen ik had geen schuilstal, mocht ook niet, maar ik had land.

friesiszwart

Re: Hoe een geschikte weide vinden voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:19

nog iets wat je zoektocht moeilijker maakt. Pertinent niet achter prikkeldraad!!

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:30

ik ben zelf naar een boer gegaan om te vragen of ik een stuk land kon huren en dit kon toen ook en nog super goedkoop ook :D

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:32

Ja maar bij mij in de buurt zijn er helaas gaan boeren :(

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:07

Dan is er dus ook geen weiland? :+ Wie is er dan eigenaar van die weilanden? Ik kan het me bijna niet voorstellen dat er geen boeren in de buurt zijn. Bij je om de hoek zou natuurlijk wel heel luxe zijn. Soms moet je ook iets verder om een ideaal plekje te vinden ;) Succes!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:19

Karen_enter schreef:
Ja maar bij mij in de buurt zijn er helaas gaan boeren :(

In limburg echt wel varkens en kippenboeren weet niet waar je in limburg zit? Maar t zou idd kunnen dat je wat verder weg moet zoeken

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:20

ja die hebben geen land hoor maar ik wou alleen aangeven dat er wel boeren zitten

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 07:37

Ik zou gaan vragen bij mensen in de buurt die ook paarden hebben. Zo zijn wij aan onze eerste stalling hier in het zuiden gekomen. Gewoon aanbellen, "goh u heeft paarden, wij zoeken nog een stal/wei, heeft u plek of weet u misschien iets?" Hielp heel goed :)
Advertenties zetten is ook een goeie, best in die winkels waar die mensen/boeren komen. En op internet. Ik heb advertenties op Bokt en op Marktplaats gezet, en hele nuttige tips van mensen gekregen.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:21

Je hebt gelijk in Limburg is het niet altijd even gemakkelijk om een weide te vinden. Ik zou op maneges rondvragen of een advertentie zetten op marktplaats. de meeste boeren willen geen paarden op hun land. In de buurt van As/Genk/Opglabbeek/zutendaal zijn veel paardenliefhebbers met weide, misschien het proberen waard daar even rond te rijden;

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:19

Let er wel even op dat je een paard niet alleen kunt houden. :)