Toen is er 15 cm scherpe zand op gekomen. Er komt nog 5cm bij, aangezien we graag willen verkomen dat als we straks de bak lostrekken dat we dan weer aan die ondergrond komen die onder die 20 cm scherpe zand zit. De bak is gedraineerd (tot de drainagebuizen zit ook scherpe zand, deze liggen op 40 cm diepte, dus het water kan super goed weg). De bak is dan ook nooit nat, ik heb nog geen waterplas gezien.
Probleem is nu wel dat de bak te mul is, de zand zet zich namelijk niet, die blijft schuiven. Zelfs bij heel nat weer en veel slepen blijft hij te los. Nu hebben we de bovenst 5 cm gemengd met gele zand om te kijken of de bak meer stabiel wordt. Alleen we kunnen het nog niet echt defintief maken aangezien er dus nog zand bijkomt
. We zien wel dat hij op sommige plekken steviger wordt
, het is dus de goede middenweg vinden tussen het mengsel gele zand x scherpe zand.Nu mijn vraag, hebben meerder mensen hier ervaring mee? en hoe bevalt dit? Wij willen geen kunststof/rubber of vezels in onze bak. Gewoon puur zand, tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Onze gedachte is nu om van de 2-3 vrachtwagens zand die nog komen 2 scherpe zand en 1 met gele zand te laten komen. Om zo die bovenlaag vaster te maken.
, nu kan ik freezen,ploegen, lostrekken wat ik wil. Met kokos (of andere materialen) ben je hierin toch beperkt. Af en toe wat nat of te droog is niet erg, ik ben tenslotte de enigste die erin rijdt (behalve op dinsdag de clubles).