Ze is dus nix gewend.
Ik heb haar gisteren een half uurtje in de wei gehad met ons shet-ruintje Henkie. Henk is altijd de l*l als er een paard apart de wei in gaat, je kan hem overal bij ingooien. Ideaal zo'n shet
Vandaag heeft ze een paar uur buiten gelopen met Milenka, een welsh-b merrietje. Millie is alweer een stukkie pittiger dan Henk, en liep soms een beetje te miepen. Waarop Eldientje zoiets had van 'snuf-snuf, ik vind jou liehieeevvv'. Ik heb haar nog geen enkele x aanstalten zien maken om van zich af te meppen. Op zich prima zou je zeggen...
We hebben op stal dus een merriekudde, met ongeveer 15 merries in de leeftijd 0 tot 20. Vanalles dus. Het zou heel fijn zijn als Eldientje er bij in kon, zowel voor haar als voor mij. Dan kan ze punt 1 de hele dag naar buiten, en punt 2 is t gezellie voor dr. Anders blijft t bij 2 uurtjes buiten lopen. We hebben eigenlijk al weitjes tekort, en er is al een club ruintjes die niet bij elkaar kunnen, plus een merrie die apart moet (very bitch, mept ontzettend van zich af), plus een paar hengstveulens, nou noem maar op. Eigenlijk is er geen wei over om haar apart te zetten, en ook geen klein paardje om erbij in te gooien (Henk en Millie zijn overdag 'bezet'
)Hoe kan ik Eldientje nou wennen aan het 'leven in een kudde'? Zal de rest haar wel accepteren? En zal ze niet flippen als ze ineens in zo'n grote groep komt?
als dat goed gaat kan je proberen je pony erbij te zetten... blijf er het 1e uur wel blij of zorg in ieder geval dat er toezicht op haar is!!
als dat uur goed gaat kunnen ze opzich wel omgaan met elkaar
maar zorg ervoor dat er de 1e week toezicht is! als er veel
is moet je echt je pony eruit halen. maar dat is wel logisch
[/edit]