Is dit redelijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kingloveyou

Is dit redelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:42

Hallo,
Ik ga van het weekend kijken bij een paar stallen.
De prijs per maand is 145,-
dit is inclusief onbeperkt hooi en stro
weidegang paar uur in de winter(wel 2 hectare!)
en 24/7 weidegang in de zomer, maar geen rij mogelijkheden.
De stallen zijn redelijk oud, en hebben de afmetingen 2,5 x 3 m.
is dit wel redelijk?
ik hoor het graag:)

ENOMIS

Re: Is dit redelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:46

Eerst dacht ik, ja redelijk.
Ik betaal 150 euro per paard, stallen 4 X 3.
Onbeperkt voer en stro.
Je kan buitenrijden en er is een buitenbak. Ook worden ze gevoerd en buiten/binnen gezet.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:48

Ja ik denk dat dit wel redelijk is... Je bent per maand al snel zoiets kwijt aan hooi en stro. Alleen brok zit er dan dus nog niet bij?

Alleen zou ik toch nog even verder zoeken, naar iets waar ze naar buiten kunnen en rijmogelijkheden hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:48

ik weet niet hoe groot je pony is, maar in de winter 22/24 in een stal van die afmetingen staan, dat vind ik wel wat veel.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:54

Ja ik vind het moeilijk, mijn pony is rond de 145/150, dee afmetingen zijn wat klein, misschien mogelijkheid een grotere stal te verkrijgen .. weet niet of dat ze die ook verhuurt, ik baal er wel van , er is heel weinig te verkrijgen in de polder.. nou heeft de eigenaresse van de stallen wel aangegeven dat ze met mij wil rondvragen of dat ik eventueel kan trainen in een van de bakken aan de weg daar maar dat is ook nog de vraag of dat door gaat..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:56

ik sta voor hetzelfde bedrag met buitenbak erbij. heb gelukkig inloopstal plus aansluitende paddock en als de wei niet door en door nat is dan veel uren de wei op, daarbij Inclusief volledige verzorging en hooi/strooi en muesli.... ik zou persoonlijk liever verwachten op jou stal iets minder betalen...maar goed, het blijft een redelijk bedrag...

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:57

hoi! ik vind het s'winters wel redelijk,maar s'zomers dag en nacht buiten voor dat geld weer niet.en je moet zelf kijken of jij zonder rijmogelijkheden kunt,en naar andere dingen die voor jou of je paard belangrijk zijn.ik zou zelf mijn paard niet in een groot koppel willen,hoor ik altijd dramaverhalen over van wonden,kreupelheden en ijzers kwijt en noem maar op.ook wil ik mijn paard altijd s'nachts op stal,ook al is het midzomernacht.nou ja,ik geef maar aan waar ik zelf naar zou kijken :D jij moet ook bepaalde dingen nog even uitzoeken lijkt me,tis niet alleen het geld natuurlijk.succes,en misschien nog wat in de omgeving navragen over reputatie van de stalling,en om te vergelijken kwa prijs met andere bedrijven daar. groetjes deess

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:59

Ja alle stallen waar ik intresse in had zitten vol, dat is echt balen.
Ik ga het er in ieder geval over hebben , want ik vind dat ik er voor minder hoor te staan. Als ik kijk naar andere pensionstallen dan.. 175 euro dan onbeperkt hooi stro,solarium,poetsplaatsen,kast en 2 buitenbakken.
en voor die 145 euro heb ik niet eens 1 bak.
Wel staan ze dan met z'n 3tjes in een enorme wei, dit vind ik wel belangrijk natuurlijk....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:00

Overal heb je andere prijzen, hier zijn dat normale prijzen voor die mogelijkheden, idd die stal maag een halve meter groter zijn. Maar veel naar buiten is fijn, maar toch liever snachts naar binnen. Kijk of er ergens een bak tot je beschikking heb. Anders effe verder zoeken of op een wachtlijst laten zetten, voor te overbruggen is dat goed.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:06

Kingloveyou schreef:
Ja alle stallen waar ik intresse in had zitten vol, dat is echt balen.
Ik ga het er in ieder geval over hebben , want ik vind dat ik er voor minder hoor te staan. Als ik kijk naar andere pensionstallen dan.. 175 euro dan onbeperkt hooi stro,solarium,poetsplaatsen,kast en 2 buitenbakken.
en voor die 145 euro heb ik niet eens 1 bak.
Wel staan ze dan met z'n 3tjes in een enorme wei, dit vind ik wel belangrijk natuurlijk....

Het ligt er ook aan wat voor facilliteiten je wil hebben.. Je moet het nu eenmaal tegen elkaar afwegen.

Maar die 175 euro voor alles erop en eraan, is dat in de zelfde regio? Je komt uit Z-H?
Vindt die 175 wel erg weinig in dat geval.. Je moet ook kijken naar kwaliteit, niet alleen de prijs..

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:09

Ja zelfde regio beide Z-H, die pensionstal heeft natuurlijk ook negatieve punten. Ik ben ook niet van plan daar te gaan staan maar het is als een voorbeeld, dat 145,- dan opzich vrij hoog uit de hoek komt.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:18

Ja men laat zich al gauw inpakken door de prijs.. Maar kwaliteit komt er ook zeker bij kijken.. Als ze zo goedkoop zijn met zulke faciliteiten allemaal, moet je toch wel je ogen goed open houden is mijn mening..
Ik wil niet negatief zijn, maar zo'n prijs in deze regio.. kan ik mij bijna niet voorstellen..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:34

Kingloveyou schreef:
Ja zelfde regio beide Z-H, die pensionstal heeft natuurlijk ook negatieve punten. Ik ben ook niet van plan daar te gaan staan maar het is als een voorbeeld, dat 145,- dan opzich vrij hoog uit de hoek komt.

Zo te horen sta je dan particulier, en particulier betaal je hier in het noorden vaak ook 120 tot 150 euro. Over het algemeen heb je er dan wel een buitenbak bij, maar ga er maar vanuit dat een particulier hogere kosten heeft aan ruwvoer en strooisel dan een grote stal en ze op die 145 euro dus niet heel erg veel verdienen. In elk geval niet in de winter. Ze hebben het extra werk er wel van.