Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
juval schreef:1 paard alleen houden is niet zo leuk, heb je ruimte voor 2?
Caesar schreef:Je dient zowiezo een vergunning aan te vragen voor het maken van een omheining die boven de 1m is. Als je dan toch bezig bent, kun je gelijk je bouwvergunning van de schuur en de aanleg van je paddock regelen. Zou zonde zijn als je achteraf je boeltje weer kunt inladen. Heb je alleen ruimte voor paddock of heb je ook een bak/weiland?
Wiesje schreef:Als je een hekwerk (dus een bouwwerk!!!) opricht op de erfgrens moet je hiervoor een bouwvergunning aanvragen indien dit bouwwerk hoger is dan 1 meter. In alle gemeenten.

Maar helaas ... d_ruiter schreef:misschien is er dan ook weer verschil of het op je erf of op de erfgrens staat??
Ik weet wel dat je je er heel goed in moet verdiepen, mn vader werkt bij de gemeente en ik hoor dus wel eens verhalen.. Dan is het echt wel balen voor die mensen als ze hun prachtige hekje een halve meter naar binnen moeten verplaatsen..
Kostolany schreef:Zowiezo kunnen mensen niet moeilijk doen als je je paard aan huis zou houden. Zelfs midden in de stad niet. Een paard valt nog steeds onder huisdieren. En niet onder vee. Zo lang een paard geen stank en geluidsoverlast geeft mag hij gewoon aan huis staan. Al is het in de stad. Als niemand klaagt.
Alleen je bouwwerken en hekwerken moet je goed afstemmen want dat mag niet altijd zomaar.
jarco schreef:we vinden het huis wel erg leuk en er is ruimte voor twee paarden in de schuur. ( shetje erbij heb ik liever ).
het zou ook geen probleem zijn om de schuur om te bouwen zonder het van de buitenkant te veranderen.
er kan ook een paddock gemaakt worden, maar dan zou ik ook op zoek gaan om een weiland te pachten.