hoi hoi ik heb een vraagje wie weet hoe je het kan voorkomen of afleren dat je paard onder het rijden de hele tijd hinnikt ze hinnikt om de minuut ongeveer ik hoor het graag groetjes brigit
Ze hinnikt zeker naar een ander paard/pony? Ik heb geen ervaring maar denk dat het gewoon belangrijk is haar steeds bezig te houden leer haar anders wat moeilijks dan vergeet ze misschien te hinniken :P
jackeline
Geplaatst: 19-01-09 16:30
Waarom hinnikt ze dan? Hinnikt ze bijvoorbeeld naar een vriendje? Of is ze misschien nog jong? Misschien helpt het als ze een ander paard ziet zodat ze zich niet alleen voelt?
brietje
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-09 22:16
ze hinnikt denk ik naar andere paarden op stal maarja het is wel irritant want ze houd haar koppie niet bij het werk groetjes
Mijn haf doet het ook af en toe sinds ze van stal is verhuisd. Zij racet er dan ook gelijk vandoor. Voordat ze gaat hinniken geeft ze meestal een soort grom, en als ik haar dan met mijn stem waarschuw, doet ze het niet. Gaat ze toch, zet ik haar zo snel mogelijk stil en bestraf ik haar met mijn stem. Staat ze even netjes stil ga ik weer verder of er niets is gebeurd. Niet te boos en gefrustreerd worden, zoveel mogelijk negeren en proberen te voorkomen. De enge reden dat ik mijn haf wel bestraf is dat ze er gelijk met een noodgang tussenuit vliegt en daar ben ik niet zo van gediend.
Mijn pony hinnikt ook vaak. Maar zodra er andere paarden bij zijn is het meestal wel over. Hij wil graag dat er veel andere paarden bij hem zijn. Bij mijn pony denk ik dat het een soort verlatingsangst is. Doet jou paard het ook wanneer er andere paarden bij zijn?
unexpected_
Geplaatst: 21-01-09 22:26
Je geeft het antw al, zorgen dus dat ze bij de les blijft. Dan heeft ze ook geen tijd om op anderen te letten. Waarschijnlijk heeft ze de kans om snel afgeleid te raken, dus daaraan gaan werken.
jackeline
Geplaatst: 22-01-09 09:35
Ik denk dat je het proberen te negeren en gewoon door rijden. Desnoods even een ophouding met je buitenhand en drijven met je binnen been, zodat ze weer bij de les is. Daarna belonen met je binnenhand. Als je gaat stilstaan, ben ik bang dat ze dat straks uit zich zelf gaan doen. Uiteindelijk zal het wel overgaan, als ze weet dat ze, als ze klaar is, weer terug gaat naar haar vriendjes in de wei.