Prijzen land en stallen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Daniels

Prijzen land en stallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:49

Ik vroeg me af of er mensen zijn die enig idee hebben van prijzen van bv land en land met stallen.
Wat zijn redelijke prijzen en wat niet?
Ik begrijp dat het per omgeving erg verschilt. De omgeving waar ik het over wil hebben in dit topic is Zuid-Holland.
De reden van mijn topic is dat ik me afvraag of het rendabel is om een stuk land te huren, kopen en hierop een aantal paarden zowel eigen als pension te houden. Bij mij in de buurt stond namelijk een stukje grond (grasland), 5(container)boxen, en een zandpaddock.
De vraagprijs was: 78.500,00

Ik schrok hier een beetje van. Maar omdat ik zelf niet weet wat rendabel is hoop ik hier wat meer info op te doen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:51

Hoe groot is het stuk land en is er een vergunning voor de containers?

Een tot stal omgebouwde container kost best nog wat en de omheining ook.
5 (goede) omgebouwde containers (met plaatsing) en met omheining kost tussen de 15 en 20.000 euro.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 22:25

Te koop perceel weiland met opstallen!

Perceelgrote: 8610 mtr

Mooi droog perceel, ideaal gelegen voor de recreatieve ruiter.
Geheel vrij maar toch niet afgelegen.

Opstallen:

4 Paarden boxen

1 Pony box

Stro opslag

Zadelruimte

Boxen voorzien van rubber matten Gedraineerde zand paddock van 13 mtr x 21 mtr. Verharding rondom de stallen d.m.v. stelconplaten.

Een afgezet stuk weide met Beoband van 20 x 40 mtr, die ze eventueel in de winter kunnen vertrappen. Hekwerk van hardhouten palen en paardvriendelijk Beo Band.

Degenlijk afsluitbaar 4 mtr hek op de verharde dam om het perceel af te sluiten.

Brainless

Re: Prijzen land en stallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:45

Poeh moeilijk hoor, maar zo te zien is het allemaal goed voor elkaar en dat kost ook wel wat.
Je zou het ook kunnen laten taxeren door een eigen (aankoop) makelaar. Die kost natuurlijk ook wel wat (kun je van tevoren afspreken), maar dan weet je wel wat je als bod kan doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 07:32

De stallen zullen wel fatsoenlijk afgemaakt zijn, er is tevens een gedraineerde bak bij dat is normaal ook wel best prijzig en het is een behoorlijke lap grond.
De maker van de beo-band zit hier 2 km vandaan waar ik woon en het fijn spul dat stevig, veilig, goed zichtbaar en goed te verwerken is.
Alles lijkt super stevig en degelijk gemaakt te zijn, daarbij kost de eventuele makelaar zeker ook nog geld.
Maar het is een vraagprijs en daar is wellicht nog over te handelen.
Als het al wat langer te koop staat gaat dat vaak wat beter dan als het net te koop staat.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 07:34

Eigenlijk valt het me nog wel mee. Ik zit ook vaak te neuzen maar je hebt zomaar stallen met land voor het dubbele. Als je het kunt betalen en je vind het mooi zou ik het doen als ik jou was (even kort door de bocht :D)

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 07:50

Of het goedkoop of duur is, is afhankelijk wat je ermee wil.
Er komen veel meer dingen bij kijken, met name de geschiedenis van de grond (bewerkingen, bemestingen, vorig gebruik, etc. etc. etc.) Als het vroeger bv een vuilstort was, is er een kans dat je er nu nog iets van merkt....
Als je in de toekomst stallen wilt gaan verhuren zou ik eerst met een degelijk plan aankomen voordat je eraan begint; zo groot is het stuk ook weer niet. Kortom, of het duur is of goedkoop hangt van heel veel zaken af.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:40

Interresant topic, dit volg ik even.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:00

Ik vond ook aan de dure kant...

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:31

Het lijkt mij ook duur.
Maar nogmaals ik kan hier niks over zeggen.
Als je dagelijk met bepaalde prijzen bezig bent bv van levensmiddelen (die gebruiken we allemaal)
Dan weetje wat duur of goedkoop is voor een halfje wit. (voorbeeld)
Bij land en stallen is dit in mijn geval anders.
Hoe beoordeel je dat? Ook door er vaak mee te maken te hebben?
Of op een andere manier?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:46

Ik heb geen ervaringen mee met deze soort zaken, als die land bijvoorbeeld kraanwater en electriciteit aangesloten was en dat er een rijbak aanwezig is, dan is dat stuk land echt goeie prijs.

Taxeren lijkt mij ook slim...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:57

IK heb geen verstand van prijzen van land en stallen.
ik denk dat de stallen en omheining enzo wel netjes zijn maar de grond is niet zoveel dat je daar een groot aantal paarden op kan zetten,ik denk maximaal 4 en dan kunnen ze er alleen 'zomers in en''swinters in het stuk wat ze kapot mogen lopen(zo doe ik het ook en ik heb een stuk van ong.5000 mtr en heb daarop een fjord,een draver en een mini paardje,en doe aan strookbegrazing).

Het klinkt wel als een mooi plekje!!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:03

Als die stallen er met vergunning staan vind ik het persoonlijk niet zo duur voor dat deel van het land.
Dat kom je denk ik niet vaak tegen.

Zonder vergunning is het wel veel te duur.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 07:30

Even een voorbeeldje, stel de grondprijs is 5,-/m2
8610 m2 x € 5,- = € 43.050,- (dit is dus dan alleen nog maar de grond)

Ik zou even navragen wat daar de gemiddelde weidegrondprijs is.
Maar als ik zo hoor in welke staat het is en als de stallen legaal geplaatst zijn
(met vergunning) is het echt geen gekke vraagprijs! :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:13

Heb je al geinformeerd naar de bestemmingsplannen?
Waarom staan er containerstallen en geen vaste stallen?
Zeker als het in de Randstad is zou het zomaar zo kunnen zijn dat je er later weer weg moet.
Verder zit er geen bak bij, dus heb je in de buurt wel gelegenheid om te rijden?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:20

Idd. bij de gemeente bestemmingsplannen nagaan en kijken hoe laag het gelegen is, dat is erg belangrijk in gedeeltes van ZH!
Als je land 3 kwart jaar onder water staat heb je er weinig aan.
En erg goed nagaan of alle benodigde vergunningen aanwezig zijn! Dit is ook per gemeente afhankelijk en verschilt erg!
Verder weet ik dat in ZH de grond ongeveer het duurst is van ongeveer het hele land... wat dat concreet inhoudt voor de prijs weet ik niet. Zou ik contact opnemen met een onafhankelijk makelaar die bekend is met agrarische verkopen om me te laten informeren op dat gebied.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:36

Fitzroy schreef:
Heb je al geinformeerd naar de bestemmingsplannen?
Waarom staan er containerstallen en geen vaste stallen?
Zeker als het in de Randstad is zou het zomaar zo kunnen zijn dat je er later weer weg moet.
Verder zit er geen bak bij, dus heb je in de buurt wel gelegenheid om te rijden?

Er is 2 stallen met binnenbak(ken), 1tje is 10 min. stappen en andere ongeveer 20 min stappen. Verder is er alleen maar polder, asfaltweggetjes en geen ruiterpaden...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:39

Duur???

Hier in Noord-Holland betaal je voor een hectare zonder bouwvergunning 50.000 - 500.000 euro! En ga dan eens uitrekenen wat je voor een paddock, knap hekwerk, 5 containerstallen betaald.. Terwijl Zuid-Holland geloof ik normaal duurder is dan NH.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:46

In ouderkerk a/d amstel is er paar weilanden die kost gemiddeld 20.000 euro en de grootte is vaak 1.5 hactare...

Heb ergens op internet gezien, weet niet meer waar...

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:52

reken ongeveer 3 a 4 paarden per hectare...om te weten of het uit kan...dan moet je berekenen wat je maandlasten zijn (hypotheek aflossing plus rente, electriciteit, onderhoud terrein en stallen, waterverbruik, strooisel, kuil/hooi, krachtvoer, brandverzekering, kunstmest, mestafvoer )..... en bereken dan wat je kwijt zou zijn aan een paard stallen op een pension stal... ;) (ik denk dat je dan niet lang hoeft na te denken ;) Dit KAN namelijk nooit uit...en die prijs lijkt me verder heel redelijk... Ik woon in Friesland de weide grond is hier in de hoek waar ik zit zon 40 a 45 duizend euro per hectare...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:06

Th0mas schreef:
In ouderkerk a/d amstel is er paar weilanden die kost gemiddeld 20.000 euro en de grootte is vaak 1.5 hactare...

Heb ergens op internet gezien, weet niet meer waar...

Bedoel je Oudekerk a/d Amstel bij Amsterdam?
Dat zal iig geen grond zijn waar je op mag bouwen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:09

ja daar, ik weet zelf ook zeker dat daar niks mag bouwen.

Grond is nu eenmaal erg duur, ik wacht gewoon af en wie weet gaat het grond flink goedkoop worden als in amerika. Of heb ik het helemaal verkeerd?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:11

Ik zou daar niet op rekenen ;)
Anders sta ik in de rij :D maar zolang er een rij is, zal de prijs hoog blijven.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:25

Het is niet duur......zeker niet voor in die omgeving en al wat je erbij hebt. Hoe zit het met de vergunningen? Bestemmingsplan etc....
Het is immers een vraagprijs.

Mijn schoon vader heeft een stukje agrarisch grond (3000M2) met een rijbak en een stal.....getaxeerd op 150.000 euro. Staat aan de duinen, dat maakt het duur.....dus het stukje van jou maakt het wel weer aantrekkelijk.

Het is en blijft erg duur allemaal....wil je goedkoper zul je veelal naar het Noorden moeten gaan of net als ik naar Duitsland.....voor 50.000 meer heb ik een boerderij, hardhouten schuren met vele ruimtes, en 2.5 ha aan huis....alles in zeer goed staat.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:37

Er word daar binnenkort een hoogspannings kabel aangelegd.
Dwars door het stuk grond, de gemeente kan je van je grond zetten, dan krijg je het bedrag terug wat de waarde is de 43.000 van hierboven.
Of ze halen alles overhoop, en blijf je met de kosten zitten.
In het beste geval zit je een paar weken in de troep en moet je alles verhuizen, en hopelijk laten ze het daarna een beetje netjes achter.
Maar je kan dus gewoon van je grond gezet worden, ze gaan geen rekening met je houden.
Voor de geinteresseerde dit is de trace van Tennet en het project heet Noordring.