Dekenprobleem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Dekenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:27

Ik heb sinds augustus/september een nieuw paard.
Omdat ik wel wil kunnen rijden in de winter dus ik heb een deken op gedaan. Dit was niet zijn favoriete hobby, maar op zich met rust en liefde kan ik hem nu gewoon op en af krijgen.
Maar zodra iemand anders het moet doen is het een ramp vooral sinds de afgelopen vorst periode. De reimen die gekruist tussen de benen door gaan durven/kunnen ze niet meer vast doen omdat hij wegdraait of zijn voetje op rust zet en ze bang zijn dat hij trapt. Ik doe het vaak wel gewoon.
Hij wordt vaak binnen en buiten gezet in de bak en meestal ben ik er dan niet en moet iemand anders dus ook de deken afhalen dit vind hij ook niet leuk ik vouw hem zelf vaak dubbel zodat je niet over zijn kont trekt maar over zijn buik en dat vind hij ok. Maar gister begon hij dus bij het meisje wat hem buiten evne de deken afdeed bijna te steigeren. Ik vind dit alles nu te ver gaan en weet niet wat ik moet doen, bij mij is hij redelijk ok maar die tweede deken erover vind hij zo erg anderen kunnen die niet normaal op of afdoen. Ik vind dit niet leuk en snap ook dat de mensen die hem binnenn halen het ook niet handig is.
Op zich is het paard verder vrij eenkenning niet super erg maar vreemde mensen moet hij eerst even leren kennen voordat hij het ok vindt.
Dus hierbij de vraag of iemand anders misschien tips heeft om het beter te krijgen.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:29

een waterdichte deken kopen zodat hij ook met die deken naar buiten kan, dan is het probleem denk ik zo opgelost.
is er misschien ooit iets gebeurt dat hij zo raar doet met zn deken op/af doen

Winx

Re: Dekenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:33

Ik heb een waterdichte deken maar het is erg nat en hij heeft de hobby in de plassen te rollen waardoor zelfs de regendeken nat word aan de binnenkant dus zonder die deken is mijn gewone deken doorweekt.
Maar ik denk dat ik zoweizo op zoek ga naar een tweee deken dan kan het afgewisselt worden en hoeft er geen 2e over
Ik weeet niet of er ooit iets gebeurt is, ik heb bij hem een zweetdeken en een vliegendeken gekregen dus ik weet niet of hij ooit eerder onder winterdekens heeft gestaan, want hij maakt wel een aardige vacht aan op zijn hals.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:50

ik haal de riemen die tussen de benen doorgaan eraf,en maak dan een riem tussen de staart en de kont.Mijn ene paard vond die riemen niet zo prettig en zo heeft hij nergens last van.groetjes...

Natasja2_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:45

Misschien moet je vaak oefenen met het deken, iemand het laten afdoen als jij hem vasthoud, iets lekkers geven. Als hij dan liever word ga een beetje verder weg staan, enz. Ik denk niet echt dat het helpt als je een ander deken neemt ofzo, dan ben je namelijk nog niet helemaal van het probleem af.

Winx

Re: Dekenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:38

De laatste tijd gaat het wel wat beter nu hopene dat het goed blijft.