Ik sta op een hele gezellige pensionstal, hier wordt vanuit de stal zelf biks gevoerd, maar aangezien mijn KWPN-merrie hier erg vet en ook ontzettend heet van wordt, staat zij enkel op muesli (Pavo Nature's Best). Maar het is echt een merrie-muts
en laat soms wat muesli liggen, dit omdat ik ook Equilin erbij voer en zij dit niet al te lekker vind.. Nu is dus het probleem, dat de duiven in de stal ook erg gek zijn op muesli, en van de zomer dacht ik dus zelfs dat er kinderen waren die muesli uit mijn voerbak pakte om dit aan de paardjes te geven
... dit bleken dus de duiven!! Nu zie ik overal weer vogelpoepjes liggen, zo ook in de voerbak van mijn merrie en begin dan ook ernstig te twijfelen of de vogels wellicht niet haar voer oppikken!Lastig te controleren, want zij eet haar voer langzaam - eet ze het beetje voor beetje of pikken de vogels het op?
Wie kent dit en wie heeft er een oplossing? Als ik er ben, dan blijf ik er even bij staan om te kijken of ze het allemaal oppeuzelt, maar als ik er niet ben, dan kan de staleigenaresse er niet bij blijven staan
...en dan is dus de vraag, waar gaat mijn voer heen?
Ik koop namelijk niet de muesli voor de vogels
......