Drinkbak leiding systeem dat niet bevriesd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Drinkbak leiding systeem dat niet bevriesd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:49

Ik weet dat dit bestaat maar kan het via google nergens vinden. De leiding bevriesd dan niet omdat er een soort stroomstootjes doorheen gaan waardoor het water in beweging blijft.
Wie o wie weet wat ik bedoel en waar ik het kan vinden?

cissy

Re: Drinkbak leiding systeem dat niet bevriesd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:03

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:28

Je kunt gebruik maken van warmtelint of een ringleiding met een warmwaterboiler. Maar dan moet je ook eigenlijk speciale drinkbakjes hebben, die niet bevriezen. Afgelopen zomer hebben wij waterleiding gemaakt in onze nieuwe paardenstal en hebben er ook nog ff over nagedacht. Alleen het systeem van de ringleiding was voor 10 boxen al duizend euro duurder. Dan kwamen de drinkbakjes er nog bij (we hebben oude drinkbakken weer helemaal opgeknapt). De extra kosten was het ons niet waard. Hoe vaak en dan hoe lang hebben we in NL vorst? De afgelopen vorstperiode hebben wij hooguit 5 dagen met emmers moeten slepen. Niet leuk en veel werk, maar dat vonden wij de extra kosten niet waard. Informeer 'ns bij een groothandel of loodgieter.

Charaz

Re: Drinkbak leiding systeem dat niet bevriesd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:36

We sjouwen nu al zo'n 3/4 weken met emmers en elke keer bij vorst zijn onze drinkbakken kapot, laten ze helemaal leeg lopen maar niks mag baten.

Ik heb eens een folder gezien over dit systeem wat dmv stroomschokjes door de leiding werkte, volgens mij idd ook speciale drinkbakken erbij.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:08

Wij hebben het bij de bouw van nieuwe stallen wel (een antivorst rondpompsysteem) laten aanleggen, was wel prijzig, maar heeft de afgelopen 10 jaar toch heel wat gesleep en gekledder met water gescheeld. Als je het er voor over hebt is het dus qua comfort wél de moeite waard, het werkt hier al 10 jaar probleemloos. Wij hebben het door een erkend loodgieter laten doen.