Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Myour schreef:Mijne zijn 50x50x2,5 met watergleuven aan de onderkant. Ze zijn op het moment beetje verzadigd van het water omdat het regenwater de stal inloopt, mja. Ik bespaar wel veel stro!
Ze waren overigens 4,50 per stuk, had er 32 nodig.

Ufsan schreef:jacqp: waar heb jij de rubber tegels van 7.95 vandaan en hoe groot zijn die?
Waar heb jij ze gekocht?
Marloessjee schreef:timna85 schreef:ik heb ook rubbermatten voor mij shet.
de stal is 3 x 2 m en de matten zijn 7 cm dik.
ik heb er in totaal 75 eurie voor betaald! gewoon via mp.
Zo! Dat heb je goed gedaan voor 75 euro als ik al die andere prijzen zie..

stefje schreef:Ik zoek een goede staltegel die wel veerkrachtig is, maar zeker niet te. Ik heb ooit gehoord dat dat een risico is i.v.m. het doorzakken van een paardevoet in de verzenen (dus de achterkant van de voet). Dat het paard daardoor overbelast raakt in de pezen. Voor mij mag de tegel eerder harder zijn dan veerkrachtiger. Ik zie me toch nooit een tegel zonder bovenbedekking (al is het maar een dun laagje stro, of korrel, die ik nu ga proberen) te gebruiken.
Ik vraag me weleens af hoe 'open' de tegel moet zijn zodat hij goed doorlatend is en toch sterk/slijtvast.
En wat een minimale dikte is. 1 cm is voor een paard van gem. 550-600 kg echt te dun, misschien voor een shetje ok.