rubber staltegels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ufsan

rubber staltegels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 13:05

Welke rubber staltegels gebruiken jullie allemaal?
Er is best veel keus, en er zit ook een duidelijk prijsverschil in.
Die waterdoorlatende van 100 x100x 40 mm vind ik erg fijn maar ook best prijzig.
Welke dikte hebben die van jullie en hoe bevallen die?

jacqp

Re: rubber staltegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:28

Hit aktief bed en rubber tegels (gewoon van 7,95) er om heen gelegd.

Sans Souci*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:16

Ik heb ze in mijn uitloop staan en ze bevallen mij prima! Ze laten super water door en worden snel droog en zijn makkelijk schoon te maken en gaan lang mee! haha!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:42

Ik wil ook gaan aanschaffen, waterdoorlatend, 3mm dik, a 30 euro per stuk (1x1m). Ik wil ze aanschaffen omdat mijn paard regelmatig, ondanks dikke laag stro, regelmatig snachts op de beton ligt. Ik heb 9m2 nodig, dus kom dan op 270euro uit.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:22

Mijne zijn 50x50x2,5 met watergleuven aan de onderkant. Ze zijn op het moment beetje verzadigd van het water omdat het regenwater de stal inloopt, mja. Ik bespaar wel veel stro!
Ze waren overigens 4,50 per stuk, had er 32 nodig.

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:22

jacqp: waar heb jij de rubber tegels van 7.95 vandaan en hoe groot zijn die?

Mayour: 4.50 vind ik wel een betere prijs, dan kom ik op 18 euro per m2 uit, dat is goed te doen, maar
zijn ze dan wel dik genoeg?
Een leverancier van rubber tegels van 2.5 cm vertelde mij dat ze niet geschikt zijn voor paardenstallen ivm de dikte?
Waar heb jij ze gekocht?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:27

volgens mij moet je voor stallen 3-4 cm dikte hebben, denk dat je er dan ook langer plezier van hebt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:49

Ik verkoop ze ook, zie mijn onderschrift.

De meest hanteerbare maat is 50x50x3.5cm, aangezien de matten van 100x100cm bijna niet alleen uit en in een stal te krijgen zijn en je ze toch minimaal 1x per jaar moet schoonmaken.
Het leggen is ook veel makkelijker bij de eerstgenoemde maat.
Er zit wel verschil in kwaliteit, een dunne mat is natuurlijk veel sneller doorgesleten als een dikkere.
En het ligt er ook aan hoe lang je paard op stal staat, wat je gebruikt als bodembedekking (eroverheen, optioneel) en of je paard rustig is op stal of bijv. kapt.

brammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:21

Myour schreef:
Mijne zijn 50x50x2,5 met watergleuven aan de onderkant. Ze zijn op het moment beetje verzadigd van het water omdat het regenwater de stal inloopt, mja. Ik bespaar wel veel stro!
Ze waren overigens 4,50 per stuk, had er 32 nodig.

waar heb je deze gekocht? 4,50?

zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien.

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:24

Ik wil misschien ook matten in mijn stal. Maar ik heb nog wat vragen. Die matten laten vocht door kunnen ze dan in een stal zonder afvoerputje? Zo ja hoe vaak moet het onder die matten schoon gemaakt worden? Als ze nat zijn worden ze dan niet glad?

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:43

Ufsan schreef:
jacqp: waar heb jij de rubber tegels van 7.95 vandaan en hoe groot zijn die?

Waar heb jij ze gekocht?

Ik gebruik een hitaktief bed voor het midden van mijn stal.
Daar leg ik in een L vorm de rubber tegels omheen, en de achterste strook is van houtkrullen voor het plassen.
Dus de kwaliteit van de tegels is niet zo heel belangrijk, ze staan daar meer met de voorbenen op als ze naar buiten kijken.
De plas komt op de houtkrullen en ze staan meestal op het goed verende niet vochtdoorlatende hit aktief bed.
De tegels komen van een bouwmarkt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:13

Ik heb ze particulier gekocht via marktplaats, echt een aanrader. Mensen met restpartijen bieden ze daar veel goedkoper aan. Ik vind de matten wel geschikt voor in een paardenstal, ze verschuiven nauwelijks en zijn veel lekkerder om op te liggen.
Dus zou zeggen, gewoon even zoeken op MP. Achteraf hadden ze voor in mijn stal wel wat dikker mogen, omdat het regenwater zo mijn stal inloopt (ligt lager dan de grond buiten de stal zeg maar), maar zo doen ze het alsnog goed hoor.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:41

ik heb ook rubbermatten voor mij shet.
de stal is 3 x 2 m en de matten zijn 7 cm dik.
ik heb er in totaal 75 eurie voor betaald! gewoon via mp.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:44

Ik gebruik ze nu een jaar, de granuflex.. ideaal! s'Morgens en evt tussendoor even mest bijeen vegen en met mestvork eruit halen.
Om de zoveel tijd even de hogedruk erop. Bodem loopt naar midden en daar zit putje. Plaats van putje hebben we kleine vierkant uitgesneden, is makkelijker.
Kostten 36 euro m2, 4 cm dik.. heb stallen van 3 x 3,5m.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:49

timna85 schreef:

Zo! Dat heb je goed gedaan voor 75 euro als ik al die andere prijzen zie..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:53

Marloessjee schreef:
timna85 schreef:

Zo! Dat heb je goed gedaan voor 75 euro als ik al die andere prijzen zie..

Er zit natuurlijk wel verschil in rubber matten... en rubber matten ;)
Ik wil de mijne ook wel minder prijzig.

Deze bijv..
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ck=1#photo

vind ik dus waardeloos! Heb je niks aan.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:13

waarom, als ik vragen mag... Te dun of zo?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:19

Ik neem aan dat je op mijn reactie reageert...
Tegels zijn veel te dun voor een paard, totaal nutteloos dan. Gaat erom dat ie op een goede veerkrachtige ondergrond staat en vochtdoorlatend. Zoiets is gewoon zonde van het geld. Je zou zoiets misschien kunnen gebruiken voor anti-slip. Maar dan mag je ook wel opletten op slijtage als je bijv gebruikt op looppaden oid.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:24

Ik zoek een goede staltegel die wel veerkrachtig is, maar zeker niet te. Ik heb ooit gehoord dat dat een risico is i.v.m. het doorzakken van een paardevoet in de verzenen (dus de achterkant van de voet). Dat het paard daardoor overbelast raakt in de pezen. Voor mij mag de tegel eerder harder zijn dan veerkrachtiger. Ik zie me toch nooit een tegel zonder bovenbedekking (al is het maar een dun laagje stro, of korrel, die ik nu ga proberen) te gebruiken.

Ik vraag me weleens af hoe 'open' de tegel moet zijn zodat hij goed doorlatend is en toch sterk/slijtvast.

En wat een minimale dikte is. 1 cm is voor een paard van gem. 550-600 kg echt te dun, misschien voor een shetje ok.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:00

stefje schreef:
Ik zoek een goede staltegel die wel veerkrachtig is, maar zeker niet te. Ik heb ooit gehoord dat dat een risico is i.v.m. het doorzakken van een paardevoet in de verzenen (dus de achterkant van de voet). Dat het paard daardoor overbelast raakt in de pezen. Voor mij mag de tegel eerder harder zijn dan veerkrachtiger. Ik zie me toch nooit een tegel zonder bovenbedekking (al is het maar een dun laagje stro, of korrel, die ik nu ga proberen) te gebruiken.

Ik vraag me weleens af hoe 'open' de tegel moet zijn zodat hij goed doorlatend is en toch sterk/slijtvast.

En wat een minimale dikte is. 1 cm is voor een paard van gem. 550-600 kg echt te dun, misschien voor een shetje ok.

Het moet inderdaad geen veerkracht zijn dat ie echt inzakt. Dat doen mijn tegels ook niet. Je kan alleen zien dat het dus geen beton-idee is zeg maar. Ze liggen er ook gewoon op.
Verder is er aan de paarden niets veranderd qua op vlas of niet.. Als je bijv een net paard hebt, die in hoek mest.. ben je helemaal goed af! Dan is het echt wel schoon.
Ik gooi er een klein beetje stro op, aan de zijkanten rondom.. voor de knabbel.
Korrel is miss. te fijn?
Mijn tegels zijn redelijk open, beetje idee van zoab asfalt. Dat heb je ook wel nodig, anders loopt urine niet goed weg. (mag altijd komen kijken?)
Wat ook ideaal is.. ik heb een knoeier met eten op stal, de brokken liggen dan op de grond. In stro of vlas, zijn ze weg.. nu eet ie ze gewoon weer op. ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 08:26

de waterdoorlatende zijn natuurlijk de matten die je wilt, afvoer en een droge ondergrond voor je paard.