stomme kuil in de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellissima_

stomme kuil in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:15

Hallo.
Deze dagen hebben onze paarden heel veel bij ons in de bak gelopen. Maar die bak is ook mijn rijbak, en ik rijd daar dus iedere avond in. Maar blijkbaar vervelen onze paarden zich, ze maken steeds een kuil in de bak. :\ We hebben al vanalles geprobeerd, mest erin gegooid, de paarden hebben constant kuilvoer. Voetballen werken niet, hoe kunnen wij zorgen dat onze paarden die kuil niet steeds groter maken?

Maiska

Re: stomme kuil in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:26

Ze niet meer in de bak laten? Is erg zonde en volgens mij ook neit zo goed voor de bak.

Als het met afleiding (voetbal, voer) niet lukt, misschien ligt er wel iets op die plaats in de bak wat lekker ruikt. Misschien zou je zelf eens kunnen graven, klinkt misschien raar.

Graven ze hele grote kuilen dan?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:32

het is een kuil van ongeveer 0,5 m².. Niet zo heel groot, maar erg hinderlijk. En ze moeten wel in de bak, de wei is zeiknat en 1 van de paarden is erg jong en is de hele dag rondjes aan het rennen, ze zouden de hele wei kapot lopen en daardoor kunnen ze er van de zomer helemaal niet meer in.. Maar dat van dat het lekker ruikt: zelfs als ik hem volgooi met mest vinden ze het leuk. :/

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:47

Oh.. jeetje wat een stelletje boeven :p Maar inderdaad, liever in de bak dan in de wei!! Tsja ik weet dan ook geen oplossing, beweging is natuurlijk heel belangrijk vooral met deze kou.

Dan toch maar eromheen rijden..Je kunt op die plek misschien een hindernispaal zetten, zodat het paard er zeker niet in zal lopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:52

Kun je de wei niet opsplitsen in meerdere kleinere stukjes?

In de bak lopen is waardeloos voor de bak, ze gaan graven uit verveling en hebben ze het eenmaal door, krijg je het niet meer afgeleerd.

Ik zou dan liever een stukje wei verpesten dan elke dag die bak weer moeten verbouwen.
Is nog gevaarlijk met rijden ook ;)

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:15

Ik heb dit probleem ook in mijn paddock.Afgelopen winter hebben mijn paarden meerdere kuilen gegraven.Dit hebben ze gedaan uit verveling omdat ze bij mij niet in de wei konden en dus 1 uurtje in de rijbak onder het zadel of aan de longeerlijn en daarna weer terug in het paddock.Een oplossing weet ik ook niet zo snel alleen veel afwissling.Succes!!