prijzen houten rijbak omheining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanet01

prijzen houten rijbak omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:20

voor onze rijbak ben ik opzoek naar een houten omheining met 2 regels, zelf plaatsen.
rond door rond vind ik het mooist maar het mogen ook gordingen zijn.

Bij huzen kom ik uit op 14,50 euro de meter.

wie weet goedkopere adressen

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 02:03

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:27

Had ik ook al gezien maar is net niet wat ik zoek

aerdenhout1

Re: prijzen houten rijbak omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:33

Ik heb mijn bak altijd met breed rubberen band omheind, maar omdat bij mij de paarden ook af en toe los in de bak staan stap ik over op dik schrikdraad. Ik heb dus een dubbele omheinig over van rubber voor een bak van 20 bij 40. Is sowieso een heel stuk goedkoper dan hout ( al is hout vind ik zelf ook, wel mooier!)
Mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.
Het komt op veel minder uit dan 14.50 de meter in elk geval.
Op de site staan wel foto's denk ik om een idee te krijgen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:27

@ aerdenhout1: waar heb je dat rubberenlint vandaan?
Wij krijgen binnen kort ook een bak *jeej* en willen het ook graag met rubber omheinen.

Puts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:42

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:33

Hallo Puts,

had ik al gedaan en jullie zijn goedkoop

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:55

jessiesand schreef:
Wij krijgen binnen kort ook een bak *jeej* en willen het ook graag met rubber omheinen.

IK heb ooit...jaren geleden de bak laten aanleggen..... die hebben ook voor het band gezorgd.
Het is mooi spul, maar zoals ik al zei bij mij staan de paarden af en toe ook los in de bak en dan gaan ze er toch over heen hangen.
Belangrijk met dit soort omheining is dat je het gaat spannen als het redelijk warm weer is. Doe je het in de wintermaanden, dan is het rubber erg stug en gaat het als het warm is slap hangen, wat natuurlijk geen mooi gezicht is.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:19

hmm daar heb je inderdaad gelijk in. Bij ons staan ze niet in de bak los dus dat scheelt al maar we longeren wel los (zonder lijnen) en dan vind ik een "zachte" rand wel prettig. Ik ga wel even zoeken. En dan tot de zomer maar een anderen omheining.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:05

Mijn vader verkoopt ook houten omheiningen.Voor een rijbak is het niet verstandig om rond door rond te nemen.Het moet zo glad mogelijk zijn aan de binnenkant zodat je geen kans hebt op blessures.Als je b.v. vierkante palen neemt van 10x10cm.van 2meter lang,met 2 regels halfrond,gecreosoteerd,kost dat bij hem € 10,25 per meter,incl.B.T.W. Een poort van 3 meter kost compleet met palen en sluitwerk € 375,00.Meer weten? pb of Boavista-rikken.nl

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:16

Ik heb voorheen in Friesland, 3 jaar terug, de rijbak omheind met larikshoutplanken. Het adresje was toen in Drente....ze potdekselen dit aan de voorgevels van schuren, even googlen, weet het even niet meer.

Ik weet dat ik voor rond de 500 euro klaar was....rijbak was 20 bij 40 meter en ik had 2 maal omheind.

Daar tegen had ik weer een schrikdraadje, werkte erg goed.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:25

aerdenhout1 schreef:
jessiesand schreef:

IK heb ooit...jaren geleden de bak laten aanleggen..... die hebben ook voor het band gezorgd.
Het is mooi spul, maar zoals ik al zei bij mij staan de paarden af en toe ook los in de bak en dan gaan ze er toch over heen hangen.
Belangrijk met dit soort omheining is dat je het gaat spannen als het redelijk warm weer is. Doe je het in de wintermaanden, dan is het rubber erg stug en gaat het als het warm is slap hangen, wat natuurlijk geen mooi gezicht is.

om o.a. deze reden had ik ook eerst een houten omheining,wat had ik daar snel spijt van.
het toont netjes hoor maar wil je het netjes houden moet je elk jaar verfen/beitsen what ever...
en de paarden [bij mij los] vonden altijd wel een manier om langs het stroomdraadje aan het hout te komen,gevolg; een mooi aangevreten groen uitgelagen bakrand aan het einde van elke winter. :+

nu heb ik ook rubberband,ideaal.
minder werk en het blijft netjes.
google maar eens op beoband dit rekt idd niet!
klein stroomdraadje tegen het hangen als ze loslopen is genoeg en dat is hier niet eens nodig.... :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:29

Het rubberband is inmiddels verkocht!

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:35

Wij hebben een rond-door-rond omheining van Puts. Wij zijn er erg tevreden over. Het is mooi, veilig en functioneel.

x.roxane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:05

Wanted2003 schreef:
Mijn vader verkoopt ook houten omheiningen.Voor een rijbak is het niet verstandig om rond door rond te nemen.Het moet zo glad mogelijk zijn aan de binnenkant zodat je geen kans hebt op blessures.Als je b.v. vierkante palen neemt van 10x10cm.van 2meter lang,met 2 regels halfrond,gecreosoteerd,kost dat bij hem € 10,25 per meter,incl.B.T.W. Een poort van 3 meter kost compleet met palen en sluitwerk € 375,00.Meer weten? pb of Boavista-rikken.nl

Klopt het dat er op de site alleen een plaatje te zien is en verder niets?
Vind het wel een hele mooie omheining moet ik zeggen.

x.roxane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:17

o heb nu via google een omweg gevonden naar de site.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 03:28

Zelf heb ik ruim 2 jaar terug met vrienden onze bak gebouwd.
(Helaas zijn de foto's van mijnalbum.nl gedeactiveerd, dus zijn ze niet meer zichtbaar, maar ik ga daar van de week mee bezig en dan staan er dus weer foto's van in mijn profiel. Als het te lang duurt, PB dan nog even, want soms wil ik nog wel eens wat vergeten. :o )

Wij hebben ronde, gecarboleumde palen van 2.00 meter en 10 cm doorsnede en die om de 2 meter geplaatst. Wij hebben planken van 15 mm dik gebruikt, 4 meter lang en 15 cm breed. We waren een kleine duizend euro kwijt, maar hier zitten ook nog een palen van 1.80 meter bij en nog wat extra van 2 meter.