Chubby schreef:Ik ben ook niet zo van de contracten, maar heb wel geleerd dat je niet op mooie blauwe ogen moet vertrouwen. Een ander voelt niet vaak dezelfde verantwoording voor jouw paard. En vaak zijn afspraken over dit soort verzorging ook nog eens relatief en aan eigen normen onderhevig.
En waarom niet? het is waar wat je zegt: 'een ander voelt niet vaak dezelfde verantwoording voor jouw paard'. Daarom ben ik juist voorstander van contracten. Zo kan een potentiële klant van tevoren zien wat er geboden en verwacht wordt, en op die manier een beslissing maken. Dat vind ik beter dan dat men pas na een aantal maanden dingen opmerkt. De klanten weten bij mij precies wat ik van hen verwacht en zij weten ook precies wat mijn verplichtingen jegens hen zijn: dat voorkomt een hoop ergernis. Soms kom ik inderdaad potentiële klanten tegen die op een bepaald punt het niet met mijn bedrijfsvoering eens zijn; dat zien en horen zij dan in het eerste gesprek, waarin ik alle regels en verplichtingen vertel. Met alle respect en zonder ruzie adviseer ik hen dan een andere stal te zoeken. Zo laat je ieders in hun waarde en zijn zij tevreden en ben ik tevreden.