Wat zouden jullie doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

donald duck

Wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:13

Een aantal jaren geleden heb ik op een pensionstal gestaan in Noord-Holland gemeente Bloemendaal.
Ik ben daar na een aantal maanden vertrokken met verschillende redenen maar durfde niet voor mijn echte mening
uit te komen.Bij het opzeggen van de pensionstalling heb ik nood gedwongen een smoes moeten verzinnen, omdat ik de werkelijke waarheid
niet durfde uit te dragen naar de pensionhoudster toe.
Dit alles na jaren later ligt mij nog steeds zwaar op de maag, en vond nu toch dat ik het verplicht ben aan andere paardenbezitters, om een en ander uit de doeken te doen.Het lucht mij in ieder geval erg op, en ben benieuwd hoe jullie zouden handelen op zoiets vervelends.
Paarden houden is een zeer dure manier van leven waar ik echt van houd en zeker in deze provincie.
Ben benieuwd naar reacties..

Sammetje_

Re: Wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:28

Ligt misschien aan mij hoor, maar ik begrijp je post niet helemaal. Je vraag is wat ik zou doen als ik wegens verschillende redenen de stalling op moet zeggen maar niet eerlijk zeg waarom?

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:36

De pensionhoudster in kwestie heeft mij zwaar op mijn hart getrapt door mij in een hokje te plaatsen (op een banketstaaf manier), mij te kleineren,en dingen over mij naar buiten te dragen waar ik geen weet van heb.Daardoor durfde ik mij niet meer eerlijk uit te laten over waarom ik werkelijk de stalling opzegde.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:42

VVDD > VSW

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:43

wat is er precies gebeurd dan want ik snap het niet helemaal?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:44

Beetje rare topic/verhaal?

Ik snap t niet helemaal, kan ook aan mij liggen.

Ik zou gewoon zeggen, waarom je wilt vertrekken naar een ander stal, is toch normaal en je betaald toch de stalling, dan mag je ook zeggen waarom je er weg wilt.

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:57

Als de pensionhoudster je ineens gaat negeren,omdat je niet met je eigen paard mag omgaan zoal je dat zelf het beste vindt.
En je zo in een hoek drijft dat je de werkelijke reden niet durft te vertellen waarom je nou eigenlijk echt weg gaat.Om heftige discussies te vermijden.
De stalling is inderdaad altijd keurig op tijd betaald.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:06

Nou ik zou daaaaaaaaaaaag zeggen tegen de pensionhoudster, als het me er niet bevalt, als je niet met je eigen paard mag omgaan zoals je zelf wilt, en dan er lekker niet druk om maken, dat is die pensionhoudster niet waard.

Gewoon zeggen waar het op staat, het is jouw paard en niet van haar, en doehoeeeeeeeeeeeg zeggen en huppekee lekker genieten van een nieuw stalplekkie.

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:13

Ja zo had ik het graag willen afhandelen, maar dat durfde ik dus niet zo te verwoorden.Heb dus een leugentje voor eigen bestwil gedaan,maar daar heb ik achteraf spijt van.Omdat ik weet dat er meerdere ex pensionklanten met het zelfde probleem zaten.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:17

hoi! daar had je toen wat van moeten zeggen :o nu niet meer na al die tijd over zeuren vind ik.tis toch geen dramatische zaak zoals misbruik ofzoiets ernstigs? want dan kan ik me wel voorstellen dat t je na al die jaren nog dwars zou zitten.maar dit..hou er over op ;) sorry hoor,je kunt je overal wel druk over maken,maar je moet ook bepaalde dingen van je af zetten. groetjes deess

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:24

Ik ben benieuwd om welke pensionstal dit gaat ?
Het moet wel erg geweest zijn met de pensionstalhouder als je niet eens durft te zeggen waarom je gaat vertrekken en daarom een smoes moet verzinnen,met de hoop dat je dan op een fatsoenlijke manier de pensionstal kan verlaten!!

donald duck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:31

Helemaal mee eens.Maarja het komt nu allemaal weer naar boven,omdat er pas geleden iemand op bijna dezelfde manier is weg gegaan.Die mij vroeg om raad!

Lundi: De pensionstalling ligt in de gemeente Bloemendaal waar vroeger een tuincentrum was gevestigd.
Ja ik moest een smoes verzinnen, om mijn paard daar op een fatsoenlijke manier daar weg te halen.
Maar als ik nog wel eens mensen spreek die daar zijn of daar kwamen is de situatie nog ongewijzigd.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:36

Je schrijft dat dit al een aantal jaren geleden is gebeurd, dan is het misschien tijd om te vergeten. Als de mensen die er nu staan problemen hebben dan is dat toch hun pakkie an?!!!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:09

Ik heb denk ik wel een idee over wie dit gaat.(het zal toch niet waar zijn := )
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Mijn advies: Probeer het te laten rusten hoe moeilijk het misschien ook is.
Ik stuur je wel een privebericht.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:06

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een andere stal. Ik ben er al een tijdje weg, maar ik kan er nog steeds wakker van liggen.

Het irritante is dat je bij conflicten op stal altijd bang bent voor de veiligheid van je paard, zeker als er dreigementen bij komen kijken. Daarom houd je soms je mond terwijl je eigenlijk wel bepaalde dingen wilt zeggen of doen. Dat gaat dan later aan je knagen.

Ik denk dat het een kwestie van persoonlijkheid is, of je nog lang last blijft houden van dit soort dingen. Sommige mensen kunnen het snel vergeten, andere niet.

Het helpt mij wel om tegen mezelf te zeggen dat ik gedaan heb wat ik moest doen, namelijk mijn paard in veiligheid brengen. Ik kón niet anders, en ik moet het mezelf nu niet kwalijk nemen dat ik niet gezegd heb wat ik misschien had willen/moeten zeggen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:49

Ik sluit me wel bij LindyH. Zit nu ook in zo'n zelfde schuitje. En het is makkelijk om te zeggen maar om te doen vind ik altijd een 2e... Ben je blij met je eindresultaat? Zo ja, Let gooo! Je bent verhuisd, hebt een goede plek nu. Lekker laten waarschijnlijk zit jij er meer mee dan zij!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:25

ik ben ook wel eens op een hele nare manier weg gegaan bij een stal (heb mijn paard 'savonds laat met behulp van 2 grote/zware vrienden en de politie onder de sneltoets in moeten laden).
maar ja wat gebeurd is is gebeurd, je moet er niet te veel over na denken.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:05

Ik ben zelf in het bezit van een grote zware vriend en schoonpapa zit bij een leuke moterclub ;) maar die heb ik gelukkig nog nooit in
hoeven te zetten.
Dan moet er wel heel wat aan de hand geweest zijn wil de politie met je mee gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:19

Wat was er zo erg aan? dat je dat niet durfde te zeggen.

Moet wel erg zijn.

Ik woon er niet ver vandaan, welke stal is het? dan mijd ik die stallen, want over een tijdje wil ik een paardje aanschaffen, dan wil ik natuurlijk er niet terecht komen.

Je mag me ook per Pm laten weten om welke stal het gaat zodat ik er niet ga vragen of er een plekkie is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:25

Ik heb ook niet altijd alle achterliggende redenen verteld toen ik van pensionstal ging verhuizen. Soms kun je beter de eer aan jezelf houden en niet het achterste van je tong laten zien om de goede vrede te bewaren. Vaak is het een discussie of ruzie niet waard en het paardenwereldje is klein.

Vriendelijke bedanken en dan gewoon vertrekken met eventueel een acceptabele reden om te verhuizen is soms gewoon het beste. Hoef je je echt niet schuldig over te voelen. En als anderen je vragen hoe je ervaring was met die stal, en je wilt het delen met diegene, dan kun je ze altijd waarschuwen voor de mindere dingen van die stal toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:52

Precies met joyce B ben ik het eens, als je het er niet bevalt, vertrek dan gewoon, met een acceptabele reden, klaar en het achter je laten, voel je nergens schuldig om, dat is die stallen niet waard.

Ga genieten van je paard, zou ik zeggen, nu je weer een leuke plekkie heb.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:01

ik ben ook op die manier weggegaan.(wel een andere stal)mijn paard kreeg achter mijn rug om geen eten!!!
het dek werd er sávonds na sluitingstijd eraf gehaald en nog meer van die streken!!!
toen ik daar achter ben gekomen, heb ik meteen een andere stal geregeld,netjes de huur betaald die ze tegoed had die mnd(zoals altijd!!) en gegaan ,ik/jij ben haar geen verantwoording verplicht!!!! waarom dat je gaat je hebt betaald en verder heeft de stalling er niks mee te maken.jouw paard,jij bepaald waar je staat of heengaat!

tilleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:26

sommige dingen zijn van te voren niet te overzien wat er allemaal gebeurt op een stalling.
als het dan niet loopt op de manier waar jij je goed bij voelt en waarvan je denkt dat het niet goed is voor je paard is het totaal geen shcande om te gaan.
Toen met een smoesje weg gegaan en nu je wat ouder bent heb je er spijt van........... tja je zult van wel meer dingen spijt krijgen in het leven dus let it go.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:47

Ik begrijp het wel....pensioenstallen moet je treffen, met de eigenaar maar ook onderling. Ik heb vroeger 3 stages gelopen op manege's en pensioenstallen en heb er goede ervaringen gezien onderling maar ook slechte.

Veelal werd er druk uitgeoefend door dreiging of spullen wegnemen van elkaar. Zelfs meegemaakt dat een paard lichtelijk werd vergiftigd ( door DA bevestigd), dit paard was van iemand die het erg goed deed en wedstrijdnijd onderling speelde waardoor zij het bokje werd, erg sneu....ga het maar oplossen!

Angsten spelen een rol omdat je je paard daar achterlaat en erop moet vertrouwen dat het goed verzorgt word. Ik kan me voorstellen als je in een situatie verkeerd waarbij je je assertiviteit verliest en door omstandigheden niet meer weet hoe je dit moet aanpakken je dit lang bij blijft. Daarbij ben je nu weg en kun je het loslaten, ook al voel je je begaan met de anderen en hun verhaal. Je kan er hooguit iets van leren voor de volgende keer.

Maar vervelend dat je er nog last van hebt, de 1 houd ervaring langer vast dan de ander.....de keuze kun je zelf maken hoe je ermee omgaat.

Jarno.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:46

Jee niet te geloven zeg, van wat ik hier allemaal lees.

Er is jaloezie onderling en dus paardje maar ff lichtelijk vergiftigen?????? ongelooflijk zeg, omdat het wel erg goed gaat op de wedstrijden.

Bah het zal je eigen paard maar overkomen.

Je moet met een gerust hart naar huis kunnen en kunnen slapen, gelukkig heb ik het iedere keer weer goed getroffen.