ik krijg misschien 2 minishetlandertjes(mijn ouders zijn aan het overleggen)als ik der krijg dan koop ik er van de slacht... maar ik heb moet dan ong. 3 meter hek hebben (rest is al omheind) maar nu is de vraag wat voor hek goedkoop maar goed is a.u.b ook de prijs erbij zetten!! wil trouwens geen schrikdraad ofzo!!
maar ik heb ook nog een andere vraag wat je zoal nodig hebt voor zon pony ik ga er niet mee rijden ofzo (ben te groot enz) we krijgen wel een inloopstalletje
en ja ik had gevraagd wat voor spullen je allemaal precies moet hebben .. je vind het misschien een rare vraag maar ik moet een bedrag bij elkaar stellen wat het allemaal ongeveer kost
friesiszwart
Geplaatst: 13-01-09 17:40
Voor 3 meter hek ga je toch niet bezuinigen. En voor een stalletje heb je wellicht een vergunning nodig.
Je kan bij een bouwmarkt of houthandel gaan kijken en de prijs opvragen.Dan kan je zelf een hek maken.Bij een houthandel hebben ze soms ook 2de keus hout en dat scheelt ook wel in de prijs.
In Halle heb je 3 meter hek voor ong. 150 euro meen ik. Wat het bij huis staan te maken heeft met een vergunning voor een stal snap ik niet?
Ook dan moet je een vergunning aanvragen, anders kun je het hele zooitje zo weer afbreken.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 14-01-09 13:40
Waarom geen schrikdraad? Dat is toch de meest efficiënte en goedkoopste oplossing. Je kan ook kiezen voor een houten omheining en die insmeren met cribox om het knagen tegen te gaan. Maar denk dat je incl. palen dan wel aan 300 euro zit.
wat het hout kost weet ik niet maar heb je al meer reacties op, dat scheelt.. wat je nodig hebt voor die minishetjes is niet veel als je er ook niet mee wil mennen ofzo. dan zijn halstertjes, halstertouwen en poetsspullen wel voldoende. Én een emmer voor water (grotere ton is wel handig) ja kan ze best wel gewoon kuil of hooi voeren, biks hoeft niet perse. onze 2 shetjes werden altijd gewooin met kuil gevoerd en deden het er prima op. zomers was er genoeg gras dan hoefde het niet (al kregen mijn ponys wel elke dag 2 handjes biks maar dat hoeft niet perse als ze in goede conditie zijn maar hou dit zelf gewoon goed in de gaten) is er geen genoeg gras dan moet je ook zomers bijvoeden he. hou je er wel rekening mee dat de hoefsmid ook regelmatig moet komen? ook voor shetjes natuurlijk.. maar verder heb je voor shetjes dus niet veel nodig en het is een vrij sober ras, de raskeuze zou wel handig kunnen zijn als je niet te duur uit wil zijn.(al kost eht altijd geld natuurlijk)
Voor een houten hek ben je met 100 euro aan hout en een handige papa al klaar. En dan tel ik nog heel ruim. Ik heb hier al jaren een houten hek staan, homemade en dat werkt perfect en heeft bij lange na nog geen 100 euro gekost. Even een klein voorbeeldje, het is niet heel duidelijk, maar de strekking ervan wel:
Hogeboom
Geplaatst: 15-01-09 12:55
Even op een advertentiesite kijken naar weidehekken/poorten. Hier heb je veelal goedkope nieuwe en 2e handse gegalvaniseerde hekken, stevig onderhoudsvriendelijk en de maat die je zoekt.
Verder wat je nodig hebt....
Voer: hooi, goed hooi, shetlanders hoeven niets extra's.....een wortel is al goed, maar geen biksen en ander spul, zit teveel aan eiwitten in waar ze juist van gaan groeien met als gevolg hoefbevangenheid. Je kan ze beter goed arm hooi geven....natuurhooi bevoorbeeld. Verder in de inloopstal bodembedekking: stro is het goedkoopst.
Een waterbak, bij de bouwmarkt zo'n bak van 50liter (speciebak) of meer is handig......zo kunnen ze de bak niet snel omgooien.
Verder een halster, halstertouw, poetsspullen. Telefoonnummer van hoefsmid/dierenarts klaar leggen voor geval dat, zodat je in nood niet hoeft te zoeken, maar altijd bij de hand hebt.
Zorg dat er licht in de inloopstal is, mocht er wat zijn met de pony's dan kun je altijd goed zien hoe het gaat.