Ben op zoek naar betaalbaar goed zaagsel, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Ben op zoek naar betaalbaar goed zaagsel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:14

Hallo allen,

ons losse zaagsel is op. Wij willen pakken zaagsel gaan aanschaffen, een grote partij, waarvan we weten dat het kwaliteits/ prijsverhouding goed te doen is, zowel voor de portemonnee als de stal van onze dieren. :(:)

Iemand tips?
Wij willen geen stro of vlas, maar kiezen voor zaagsel. ;)

Wij zitten in midden Nederland.

Alvast bedankt! :D

Graag zou ik de prijs, het aantal pakken én de inhoud van een pak willen weten.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:43

Wij haalden bij de fabriek van Plospan in Waardenburg de stalbedekking, was het goedkoopste adres wat we konden vinden. http://www.plospan.nl/nederlands/houtvezel.html
Je zou daar eens kunnen informeren naar de mogelijkheden/prijzen.

Let er wel op dat er een verschil is tussen zaagsel en houtvezel. Houtvezel is over het algemeen wat er als "zaagsel" voor paardenstallen wordt verkocht, het echte zaagsel is echt heel fijn (en stoffig)

detour

Re: Ben op zoek naar betaalbaar goed zaagsel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:19

bedankt, woon jij daar in de buurt?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:58

niet meer, woonde er eerst 20 km vandaan, nu 250.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:52

Dolsma in Wijster leverd door heel NL.
Zoek naar houtkrullen, als je gaat zoeken, anders krijg je zaggsel en dat wil je niet.
Zij hebben een A en B keus.
B keus zit bruin hout door heen, ong. 30%, is goedkopen, zit geen hardhout (zoals marantie) door heen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:59

Thanks!
Is dat fijner, zonder dat hardhout? Ik heb echt geen idee..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:24

Dat weet ik ook nog niet.
Het scheelt wel goed in de prijs.
Ben van plan om er eens 1 baaltje te halen en dan te kijken hoe het is.
Maar voorlopig nog genoeg van de andere............

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:00

Ik heb sinds dit jaar zaagsel van Ten Damme uit Winterswijk. Volgens mij leveren ze in heel NL. Ik heb 2e keus, zit wat rood doorheen, max 20% als ik me niet vergis. Rood zaagsel is hardhout, dus meranti, merbau, red cedar of wat dan ook. Nadeel is dat het ietsje stoffiger is, maar ik vind het veel beter vocht opnemen. En nog een stuk goedkoper ook. Ten Damme was ten tijde van mijn onderzoekje veruit de goedkoopste.
Ik heb los gestort, container van 48 m³, maar ze leveren ook in pakken. Wat die kosten weet ik niet. Wel een stuk duurder dan losgestort in elk geval. Kijk maar 'ns op hun site: http://www.tendamme.nl/ (als ik de link niet goed geplakt heb, moet je maar ff kopieren).

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:05

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:17

Ik heb vroeger weleens bij de houthandel een afspraak dat zij de houtkrullen opvingen in grote bigbag zakken en deze kon ik gratis halen. Voor 2 paarden had ik het hele winterseizoen gratis bodembedekking.
Misschien kun je hier eens naar kijken?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:37

@ Hogeboom: Is het dan niet gigantisch stoffig? Ik vind Allspan goeie kwaliteit maar vaak wat prijzig. Edelspan ben ik ook wel tevreden over :j betaal ik per zak 8,50 ofzo.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:31

Thank!

Ik betaal nu 7 euro per zak voor goed spul. Edelspan vind ik mooi spul. Maar 8.50 vind ik duur hoor!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:48

waarom informeer je niet eens bij een houtfabriek?
Daar kun je vaakl grote hoeveelheden afvalzaagsel voor weinig krijgen of zelfs voor niks.
Je zou het ook bij een fabriek kunnen proberen waar ze *****kisten maken, ja een beetje luguber maar wel effectief.\
Kennissen van mij verkrijgen zo al jarenlang voor weinig hun krullen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:50

Thanks, is ook idee idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:53

Detour, waarom zaagsel? Heb je geen problemen met afvoeren? Tuinders willen het niet meer omdat het de grond verzuurd en omdat het erg lang duurt eer het weg is. Ook betaal je vaak meer voor ophalen dan voor stro en vlas.

Lees je ook mee met de korreltopic, het strokorrelgebeuren, iets nieuws. Misschien ook voor jouw een optie?

Wist niet dat zaagsel zo duur is geworden, ik betaalde altijd bijna het zelfde voor zaagsel als voor vlas.
Je neemt wel pallets af?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:58

Wij hebben juist de beste ervaringen hiermee, Russel, hebben een fijn bedrijf gevonden wat het afhaalt!

Ja, ik neem pallets af mits dat betaalbaar is en echt niet TEVEEL pakken ivm eventuele verhuizing.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:02

Ik gebruik Allspan olympia instreu... zit heeeeeeel stijf in de zak geperst, en je doet er veel langer mee dan andere zakken!
Die edelspan heb ik volgens mij ook wel eens geprobeerd maar dat is nog fijner dan allspan en je doet er een stuk minder lang mee! Lees: denk wel maar de helft zo lang...

Allspan is +:)+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 09:03

En wat kost zo'n pak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:07

Ben benieuwd wat het bedrijf in kapel-avezaath laat betalen, zag vrij goedkope prijzen staan.

Kan je niet pallets delen met iemand in de buurt? Ik gebruik geen zaagsel meer omdat het mij niet zo beviel, anders wilde ik wel pallets delen, scheelt toch weer geld. Misschien iemand die wil delen met Detour :D

Nou hoorde ik dat het bedrijf in Waardenburg op zaterdag particuliere verkoop heeft en dat ze vrij gunstig in prijs zitten. De vorige bewoner ging daar altijd heen en ze vertelde dat ze in de omgeving prijzen had vergeleken en dat hij er het bese uit kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:09

kun je niet naar een houdzagerij ? een vriendin van mij doet dat ook en die betaalt 5 euro voor een bak van 1000 liter ong.
Aangezien houdzagerije moeten betalen voor het ophalen van die zooi
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-09 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:10

voor de allspan betaal ik dacht ikr ond de 11 euro (maar ik haal elke keer gewoon een los pak, ik heb maar 1 pony ;) )
en daar komt 550 liter uit.. (het zit echt súper stijf geperst.. haal het altijd los met de vork en de rest lopen ze zelf wel los de eerste twee dagen)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:59

Wij halen zaagsel bij KleinKromhof, in Daarlerveen. Zij leveren volgens mij ook door heel Nederland.

Omdat wij een beperkte opslagruimte hebben, halen we hooguit 35 pakken zaagsel tegelijk.
Voor A-kwaliteit betalen we 5,50 euro. Zo'n zak heeft de groote van een baal stro, en weegt geloof ik 20 kg.

Ze hebben ook B-kwaliteit. Dit is iets goedkoper.

Voor prijzen bij grote afname kun je het beste even bellen. Info staat op www.kleinkromhof.nl