privepaarden op natuurterreinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anke10

privepaarden op natuurterreinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:48

wie heeft er ervaring met je paard op een natuurterrein te laten grazen. Mijn haflinger wil ik graag een periode een natuurlijker leven laten leiden.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand waar dat kan, met wie ik contact kan opnemen hierover?

bezelbub

Re: privepaarden op natuurterreinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:50

Waarom zou je dat willen? Volgens mij kan dat helemaal niet hoor. De kuddes die in Nederland loslopen zijn van staatsbosbeheer en je kunt daar niet zo maar een paard tussengooien, komt echt niet goed dan. Maar ja bel staatsbosbeheer en vraag het, telefoonnummer kun je op google vinden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:43

Ik heb via MP vorig jaar mijn pony een half jaar in een natuurgebied gehad, 't was op een eiland en ze moest er met de boot heen. Ze heeft er een heel natuurlijk leven gehad al kwam er wel iemand elke dag paardjes tellen en kijken of alles in orde was.
Ik vond het wel leuk en zij ook hoop ik. Het kostte ook nog eens weinig dus dat was mooi meegenomen. Ze heeft er rust gehad ivm haar pees en die kant is dus mooi plat geworden.(begon helaas de andere kant..:( )
Ik heb foto's in mijn profiel, het gaat om Baska.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:09

Mijn arabier heeft daar ook gelopen, en volgens mij vonden ze het er erg leuk. Ik had haar daar gebracht omdat ze met pensioen is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:39

Ja Sharani en Baska zijnn dikke vriendinnen geworden! (wel sneu dat ze nu weer apart moesten wonen)

(Hoe is het met Sharani?
Ik heb gister weer eens gereden op Baska, tis steeds zo koud/glad geweest he?)

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:58

ik weet ook niet hoe dat gaat waar mijn paardje staat huren ze het land van natuurmonumenten. maar daar zit gewoon een hek omheen dus dat bedoel je waarschijnlijk niet

anke10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 13:13

JaneJansen schreef:
Ik heb via MP vorig jaar mijn pony een half jaar in een natuurgebied gehad, 't was op een eiland en ze moest er met de boot heen. Ze heeft er een heel natuurlijk leven gehad al kwam er wel iemand elke dag paardjes tellen en kijken of alles in orde was.
Ik vond het wel leuk en zij ook hoop ik. Het kostte ook nog eens weinig dus dat was mooi meegenomen. Ze heeft er rust gehad ivm haar pees en die kant is dus mooi plat geworden.(begon helaas de andere kant..:( )
Ik heb foto's in mijn profiel, het gaat om Baska.

hai jane, dit is precies wat ik zoek, het gaat erom dat lizzy, onze haflinger even wat rust krijgt en weer op adem komt, ze is heel onstuimig omdat ze een te kleine ruimte momenteel heeft en ook gewond is geraakt aan haar achterbeen. kun je me vertellen hoe ik het moet aanpakken om haar daar te krijgen? je mailt over MP, wat is dat?? mijn gewone email is: dewildehaan@wanadoo.nl, ik heet anke de haan, ben 49 jaar oud en de pony is van onze hele familie, luuc (13) remy(10) sacha( 9 jaar ) en Eric mijn man. te: 0251673937

met vriendelijke groeten anke